Pivovar Stein - bilancia rok 2006 a zámery pre rok 2007
Rok 2006 bol pre pivovar Stein úspešný. Napriek skutočnosti, že v SR pokračoval už niekoľkoročný trend poklesu spotreby piva a v minulom roku bol zaznamenaný celkovo 4 % pokles, Pivovar Stein sa držal počas celého roku na priaznivejších číslach. V indexovom porovnaní výstavu piva oproti roku 2005 dosiahol 98 %, čo je druhý najlepší index v celkovom porovnaní s ostatnými pivovarmi.
V minulom roku sa Pivovar Stein sústredil hlavne na rozvoj v segmente HoReCa a získal niekoľko desiatok nových prevádzok, kde sa teraz čapuje pivo Stein. Naše pivo je umiestnené vo Viedni vo výčapoch priamo v centre v rôznych reštauráciách, kaviarňach a puboch.
„Podobne sme začali rozširovať export v tomto segmente aj v Rumunsku a Maďarsku. Súčasne sme rozvíjali a upevňovali naše pozície v dodávkach fľašového piva ako pre všetky siete, tak aj pre malé privátne predajne. Významným marketingovým kontraktom v minulom roku bolo uzavretie zmluvy o reklamnom partnerstve s extraligovým hokejovým mužstvom HC Slovan Bratislava“ povedal predseda predstavenstva STEIN beverages a.s., Ing. Marian Beňo
Nástup do nového roku 2007 bol pre pivovar Stein mimoriadne priaznivý. Všetky plánované ukazovatele v mesiaci január boli splnené a predaj bol zvýšený o 18 % oproti minulému roku, čo sa nepodarilo ani jednému z pivovarov v SR. Aj vo februári sme pokračovali v nastúpenom úspešnom trende plnenia plánu. V ďalších mesiacoch plánujeme využiť investičný úver ako aj vlastné zdroje priamo pre HoReCa prevádzky. V danom segmente vyvíjame aktivity a usilujeme sa o rast trhového podielu, a to nielen rastom v bratislavskom regióne, ale i expanziou za hranice tohto kraja a už spomínaným zvýšením objemov v exporte.
Momentálne tvorí naša značka 4 % podiel na slovenskom trhu s pivom a tento rok chceme náš podiel o niečo zvýšiť. Tu treba zdôrazniť, že pivovar Stein dosiaľ pôsobí ako malý regionálny pivovar. To znamená, že ako sudové, tak aj fľaškové produkty sú distribuované v regióne západného Slovenska, kde dosahujeme cca 20% podiel na trhu. Krokom k dosiahnutiu vytýčeného cieľa (t.j. zvýšenie podielu v celej SR) je odštartovanie celoslovenskej distribúcie fľaškového piva cez maloobchodné reťazce.
Koncom minulého roku sme sa predstavili s novým multipackom, ktorý má nielen nový design, ale i zloženie. Obsahuje 6x 10° výčapné pivo svetlé a bonusom v tomto balení je náš unikátny špeciálny ležiak 14°.
Najväčšou zmenou bude nová tvár nášho miešaného nápoja z piva limonády s názvom Radler, ktorá sa už začiatkom druhého kvartálu objaví v novom obale, a to v pollitrovej plechovke. Súčasťou je nový grafický design. Pre tento krok sme sa rozhodli na základe požiadavky trhu, keď zaznamenávame u tohto produktu intenzívny medziročný rast o cca. 25%. Chceme tento produkt zatraktívniť, priblížiť sa cieľovej skupine mladých štýlových ľudí a zároveň zastrešiť dopyt po tomto produkte celoslovensky. Očakávaný nárast v tomto roku je cca. 30%.
Na prelome rokov 2006/2007 Pivovar Stein a.s. zmenil akcionára. Novým akcionárom je firma ORCO Project a.s., člen ORCO Property Group, spoločnosť kótovaná na pražskej burze cenných papierov. Sila tohto investora sa prejavila nielen v odkúpení akcií, ale najmä na začiatku tohto roku v investíciách niekoľko desiatok miliónov slovenských korún do pracovného kapitálu, čo umožňuje plynulý chod dcérskych spoločností STEIN beverages a.s. a Stein, s.r.o. Spoločnosť ORCO zamýšľá predať a premiestniť výrobu piva z centra mesta do jeho okrajových častí a teraz hľadá strategického investora, ktorý zabezpečí úspešné pokračovanie výroby.