Sobota 23.11.2024   oslavuje Klement zajtra pozýva na pivo Emília

6984 podnikov 

Ján Píry pre KamNaPIVO.sk nie len o Topvare

http://www.kamnapivo.sk/webtron/Jan-Piry-pre-KamNaPIVO-nie-len-o-Topvare.html

8. september 2008, 08:50
Michal Wagner
Ján Píry pre KamNaPIVO.sk nie len o Topvare

Na úvod nám prezraďte, čo vlastne pozícia obchodného sládka predstavuje, čo robíte v Pivovaroch Topvar?

Obchodný sládek nie je výrobný, nestará sa priamo o výrobu piva, napriek tomu si udržuje pravidelný kontakt s výrobou, zúčastňuje sa degustácie pív v rámci výstupnej kontroly. Práve preto môžem povedať, že naše pivo vychádza z pivovaru vo výbornej kondícii a spĺňa vysoký štandard kvality. Ide o to, aby bolo v takejto kondícii, aj keď sa dostane do pohára nášho spotrebiteľa. Čiže moje miesto spočíva práve v tomto priestore medzi bránou pivovaru a spotrebiteľom, o tento priestor sa treba neustále starať, je to vlastne oblasť pivnej kultúry.

Vstup SAB Miller do Topvaru vnímajú viacerí konzumenti negatívne. Tvrdia, že pivo už nechutí tak ako pred pár rokmi...

V Topoľčanoch totiž pôsobím už 12 rokov a môžem zodpovedne povedať, že pivovar nemenil výrobné receptúry, že značka je overená a nie je dôvod na zmenu. Pivo z hľadiska reglementu výroby a receptúry ostalo nezmenené. Stále odoberáme suroviny od tých istých dodávateľov, používame tú istú technológiu, aj keď už boli viaceré významné investície v tomto smere v priebehu posledných 2 rokov zrealizované, celá varná linka je tá istá, tak isto ležiacke tanky, tie isté vlastné priestory. SAB Miller je celosvetovo vlastníkom veľkého počtu značiek, na ktoré je hrdý, každá takáto značka je originál. Nechceme robiť z nášho piva akúsi uniformnú značku.

Prečo teda vlastne vznikli takéto dohady?

Domnievam sa, že ide o subjektívne vnímanie niektorých spotrebiteľov. Topvar začiatkom minulého roka prešiel viacerým zmenami, zmenil logo, zmenil design značky, takýchto zmien bolo viacej. Toto všetko sú faktory, ktoré môžu navodiť dojem, že sa zmenilo aj pivo. Zmenil sa však len obal, pivo si udržalo svoju kvalitu a chuťové vlastnosti.

Značka Smädný mních, ktorá tiež patrí do portfólia Pivovarov Topvar je z nášho pohľadu značkou, ktorá sa dosť výrazne vytratila, napr. v Bratislave sme aj na našom portáli zaznamenali dlhodobý pokles rozšírenosti tohoto piva. Vedeli by ste nám niečo bližšie povedať aj k tejto značke?

Značka piva prvýkrát uzrela svetlo sveta v roku 1993. Je pravda, že pivo sa varilo vo Veľkom Šariši a aj z tohoto dôvodu mohlo byť vnímané ako značka typická len pre východné Slovensko. Domnievam sa, že opak je pravdou. Pivo dnes už licenčne varíme aj v Topoľčanoch, práve pre západnú časť Slovenska. Objem výroby stúpa a stále väčšej obľube sa teší aj na západe Slovenska.

Náš portál sa venuje najmä hodnoteniu podnikov, hodnoteniu kvality čapovaného piva. Aj vy určite poznáte množstvo podnikov. Ak by ste naším čitateľom mali odporučiť podniky s dobrým čapovaným pivom, ktoré by to boli?

V každom meste sa nájdu podniky, kde je pivná kultúra na vysokej úrovni. Osobne žijem v Topoľčanoch, preto by som si vybral dva topoľčianske podniky, reštauráciu Srdiečko a reštauráciu Sheriff.


Skúsme sa ešte vrátiť k súťaži Pilsner Urquell Master Bartender. Konali sa 3 kolá, rôzne testy zručností a vedomostí. Do akej miery ste mali možnosť ovplyvniť jednotlivé disciplíny?

Pokiaľ ide o národné kolá súťaže v čapovaní a podávaní piva Pilsner Urquell, toto sú národné kolá medzinárodnej súťaže, takže istá jednotnosť kritérií hodnotenia je tu nutná. Napriek tomu tu istý priestor pre organizátorov národných kôl je, najmä při tvorbe vedomostných testov. To je práve moja parketa, pretože ak sa mám starať o spokojnosť spotrebiteľa, barman či už priamo, alebo nepriamo vplýva na kvalitu ponúkaného piva. Otázky sme tvoril takým spôsobom, aby nám čo najlepším spôsobom pomohli vyfiltrovať vhodných adeptov.

Aký je váš pohľad na víťaza po teoretickej aj praktickej stránke? Bude vhodným reprezentantom na medzinárodnom kole súťaže?

Výber bol veľmi ťažký, keďže barmani pristupovali k súťaži veľmi zodpovedne. Napríklad v testoch barmani dosahovali vynikajúce výsledky, keď u väčšiny dosahovali viac ako 90% úspešnosť zodpovedaných otázok. Vybrať sme však museli a myslím si, že sme z najlepších vybrali toho najlepšieho. Veľký vplyv na konečné rozhodnutie mala aj osobná návšteva, tzv. mystery shopping, kde sme priamo na prevádzke mali možnosť posúdiť profesionalitu barmana, kvalitu a spôsob podávania piva v reálnych podmienkach.

Pivo je často vnímaný ako nápoj mužov. Je podľa Vášho názoru pivo vhodný nápoj pre ženu?

Myslím si, že pivo je vhodný nápoje pre každého dospelého človeka, tak pre muža ako aj pre ženu. Tak ako pre muža máme obvykle pripravenú pollitrovú fľašu piva, tak pre ženu je k dispozícii fľaša tretinkového piva. Pivo je veľmi zdravý a výživný nápoj. Nebolo by správne selektovať na základe pohlavia. Pivo je zdravý nápoj, pokiaľ vie člověk v správnom momente prestať a aj v tomto smere si hranicu rozumnej konzumácie piva strážime.

Kde je teda vlastne tá hranica? Koľko piva denne je teda zdravé vypiť?

Dve pivá, dvanástky, sú z môjho pohľadu bezpečná denná dávka, aby sa komplexne prejavil pozitívny efekt pitia piva.

Ak tu tvoj obľúbený podnik nie je, pridaj ho a budeš jeho zakladateľom. Páči sa ti KamNaPIVO? Povedz o ňom kamarátom.Čo zlepšiť? Sme zvedaví na tvoj názor.
Uvádzané informácie pochádzajú v prevažnej miere od verejnosti, preto nemôžeme garantovať ich pravdivosť a presnosť. Každý môže údaje aktualizovať.
Obsah týchto stránok je chránený autorským zákonom © Použitie pre iné ako osobné účely je bez povolenia prevádzkovateľa zakázané.
Reklama na portále