Anheuser - Busch InBev 2Q 2010
Anheuser - Busch InBev najväčšia svetová pivovarnícka skupina ohlásila za druhý štvrťrok 2010 zisk nad jej očakávanie. Nápomocným bolo hlavne reltívne dobré počasie, zvýšené predaje v Brazílii a MS vo futbale konané v Juhoafrickej republike.
Výrobca globálnych značiek piva Budweiser, Stella Artois a Beck má v dostatočnej miere zaistené dodávky vstupných surovín (sladovnícky jačmeň, chmeľ) za priaznivé ceny, takže súčastný nárast cien jačmeňa a obilnín by sa ho nemal týkať. Sucho v Rusko a jeho dočasný zákaz vývozu obilia, spôsobil rast svetových cien obilia.
" Aj keď pokrytie sa môže líšiť podľa oblastí, celkovo máme dostatočnú zásobu nie len na ostatok roku 2010, ale aj na celý rok 2011",uviedol finančný riaditeľ Felipe Dutra.
AB InBev akcie vzrástli o 3,7 percenta na 40,55€. Celkovo sa predalo o 2,1% viac piva v sudoch , plechovkách, ale aj fľašiach ako bola predpoveď pre druhý štvrťrok.
AB InBev zaznamenal 13,7%ný nárast predaja piva v Brazílii, kde AB InBev varí hlavne pivo značky Brahma a Skol, v Británii kde Budweiser zaznamenal zvýšenie predaja počas Majstrovstiev sveta vo futbale, naopak nedarilo sa v USA, kde doško k poklesu predaja o 3,0% a 7,1% pokles v Kanade. Zároveň v Brazílii zvýšil svoj podiel na trhu zo 67,6% (2009) na 69,9%.
Konkurenčný SABMiller v tomto období zaznamenal pokles zisku o 1%, dôvodom je zlé počasie v Európe (záplavy), ale aj národný smútok v Poľsku a taktiež zvýšenie daní na pivo v Kolumbii.