Českí novinári si vybrali svoje pivo
V novinárskej ankete Naše pivo 2015, kde novinári tradične vyberajú najpopulárnejšie pivo, zvíťazila značka Pilsner Urquell. Na ďalších miestach sa umiestnili značky Svijany a Bernard. Na ankete sa zúčastnilo 235 novinárov zo všetkých druhov médií a regiónov v Čechách.
Anketa je každoročne organizovaná Českým zväzom pivovarov a sladovní. Okrem rebríčka popularity českých pív priniesla anketa aj ďalšie zaujímavé zistenia o vzťahu novinárov k pivu.
Pivo pije aspoň občas 99% oslovených novinárov a novinárok. Pivo je tiež nápojom, ktorý si cez 62% z nich objedná, pokiaľ si ide posedieť s priateľmi, 15% sa v takomto prípade rozhoduje medzi pivom a vínom a iba 11% sa rozhodne pre víno. Napriek všeobecnému trendu posledných rokov, kedy sa spotreba piva presúva z reštaurácií do domácností, takmer 75% novinárov konzumuje pivo najčastejšie práve v reštaurácii či v inom podniku.
Na otázku, či sú hrdí na české pivo, odpovedalo 80% novinárov, že áno. Väčšina (60%) českých novinárov rada ochutnáva nové pivá, ale potom sa vracia k svojej obľúbenej značke, zatiaľ čo 21% rado experimentuje a neustále skúša nové a neznáme pivá.
Na ankete Naše pivo 2015 sa zúčastnilo celkom 235 novinárov. 68% respondentov boli muži, 32% ženy. Každý tretí respondent pracuje v online médiách, 24% píše pre odborné tituly a 20% oslovených pracuje v denníkoch.