Degustácia Zlatý Bažant Roggen
Dnes sa mi podarilo kúpiť novinku spoločnosti Heineken Slovensko - Zlatý Bažant Roggen - Špeciálne sviatočné pivo. Tento rok si zimné večery, či na Vianoce spestríme, na Slovensku menej známym typom piva. Spoločnosť Heineken Slovensko ho ponúka v kartónovom obale, ktorý obsahuje 4 fľaše s objemom 330ml. Cena 4packu sa pohybuje od 3,34€ po 4,99€.
PIVOVAR: Heineken Slovensko, a. s., Novozámocká 2, Hurbanovo, SR
NÁZOV: Zlatý Bažant Roggen - Špeciálne sviatočné pivo
TYP PIVA: ražné pivo
ALKOHOL: 5,9%
STUPŇOVITOSŤ: 15,2 st.
BALENIE: 0,33l sklo fľaša, uzáver "zatvor - otvor"
ZLOŽENIE: voda, slady jačmenný, ražný, pšeničný, karamelový a farebný, chmeľ
DÁTUM SPOTREBY: 17. 07. 2013
DÁTUM DEGUSTÁCIE: 26. 10. 2012
POČET DEGUSTÁTOROV: 2
TEPLOTA PIVA: 9 st.C
HODNOTENIE: 37,5b... 75%
1. Aróma (1-10b.) :7/8
2. Vzhľad a. Farba (1-5b.) : 5/5
...................b. Tekutina (1-5b.) : 4/4
...................c. Pena (1-5b.) : 3/3
3. Chuť (1-5b.) : 4/4
4. Popis (1-20b.) : 14/14
Prvé poznatky:
Po naliatí do čistého, mokrého pohára pivo tvorí stredne vysokú penu, ktorá rýchlejšie opadá, mizne, mapy peny sa vytvorili po necelých troch minútach. Vôňa po dubovom sude, šteklivá s prierazom vcelku jasnej vône alkoholu (bežný obsah ražných pív 5,0 - 5,5% alk.). Farba tmavomahagónová s miernym odleskom do medena, číre. Ľahšie telo, suchšie, nie sladové, chýba mu pevnosť tela (pravdepodobne to má na svedomí ražný slad, u ražných je to sprievodný znak :), nie je to vada). V chuti prázdnejšie, cítiť korenie, klinčeky, nierne stopy po melase, karamelky, v dochuti ?koňak? alkohol, mierne mazlavejšie - hebkejšie. Niečo viac sýtené, na konci jazyka jemné bodanie. Celkom osviežujúce, príjemná zmena.
Záver:
Žiaden zázrak (teda voľba štýlu piva na vianočný trh), skôr si predstavujem uviesť fakt extra pivo, husté, pevné, s dostatkom objemu alkoholu, na zahriatie, na vynímočnú príležitosť, ako aperitív, či digestív, dnes koštované pivo tieto znaky nespĺňalo, ale nezatracujem ho (celkom priaznivé bodové ohodnotenie) je v štýle, je pitelné, aj keď nie vynímočné. Heineken Slovensko ponúkol klasické ražné pivo s trochu vyšším obsahom EPM, či objemom alkoholu. Otázka, koho chceli v Heinekene osloviť?, fajnšmekrov asi nie (chápem, na Slovensku je ich mizivé %, tak načo sa tým zaoberať, objem je nasmerovaný na mainstream). Aspoň malé plus za snahu ponúknuť štýl piva, ktorý u nás nie je veľmi známy.