Utorok 26.11.2024   oslavuje Kornel zajtra pozýva na pivo Milan

6984 podnikov 

Obrázky k podnikom, fotenie

http://www.kamnapivo.sk/webtron/fotenie.html

27. november 2004, 23:55
 

Nasleduje niekoľko odporúčaní k tomu, aké obrázky je dobré pridávať k podnikom.

 

Obrázky majú dať návštevníkom stránky predstavu o tom, ako to v podniku vyzerá, čo to za podnik je. V prípade, že človek podnik nepozná, fotky mu pomôžu v orientácii ako v teréne správne prísť do cieľa :-)

 

V ideálnom prípade má podnik tieto foto zábery:

Pohľad zvonku

Zobrazená je budova s vchodom do podniku. Človek na základe obrázku vie, kadiaľ sa do podniku vchádza. Tento obrázok býva väčšinou zobrazený ako "hlavný", t.j. väčší obrázok podniku. Pokladáme tento pohľad za reprezentatívny, lebo spolu s názvom predstavuje vhodnú identifikáciu podniku. Predstavte si výsledok vyhľadávania na portále KamNaPIVO, kde vedľa názvu podniku je zobrazený tento obrázok. V prípade rovnakého názvu dvoch podnikov pomôže tento obrázok v orientácii.
Najlepšie je, ak je obrázok odfotený behom denného svetla a v zábere sa nestriedajú svetlé a tmavé plochy (tiene). Dobré je, ak v zábere nie sú rušivé elementy ako sneh, vlhkosť, autá, ľudia. Zábery s ľuďmi v popredí (na štýl "bol som tu") nie sú vhodné.

Príklady: Motorest Milka, El Campo, Reštaurácia Mlyn 

Podnik a okolie

Na zábere vidieť okolité prostredie (ulicu, námestie, prírodu) pričom samotný podnik je na obrázku menej výrazný. Tento obrázok je vhodný pre uľahčenie orientácie, keď si človek nechal poradiť "kam na pivo" a pokúša sa tento podnik nájsť po prvý krát. Napríklad nejaký podnik na námestí SNP v Bratislave. Obrázok spredu vám nedá predstavu o umiestnení podniku, ale obrázok spolu s námestím v orientácií pomôže.
Zároveň je tento obrázok ukážkou okolitého prostredia, čo sa hodí predovšetkým pri podnikoch s terasou. Občas stačí len jeden záber pre prvý spomenutý účel a zároveň aj pre tento druhý účel.

Príklady: FortunaCorgoňKráterMikádo, Hájnikova ženaLa Fiesta

Vnútorné prostredie podniku

Obrázky zachytávajú atmosféru a vnútorné prostredie podniku. Ak je podnik niečím zaujímavý (veľký výčap, pekný krb, biliardové stoly, pec na pizzu) je dobré takúto vec odfotiť. Vhodné je taktiež ukázať rôzne zákutia podniku, a to predovšetkým ak sú k dispozícii rôzne druhy sedení. Je dobré, ak zo záberov vyplýva, aký je podnik veľký. Občas uvádzame aj obrázky jedla - pekné, veľké porcie. Pri schvaľovaní dávame pozor na to, aby sa podobné obrázky neopakovali. Príliš veľký počet podobných obrázkov pôsobil na návštevníkov rušivo, preto nechávame len podstatné zábery. (Pozri dole odsek: Ako fotiť vo vnútri podniku)

Príklady: Kristián pubDe ZwaanIrish Times pub

Personál

Nejedného zákazníka poteší, ak mu pivo prinesie pekná obsluha v sukni. Takéto obrázky sú na portále KamNaPIVO vítane! Budú tvoriť podklady pre budúcu súťaž o Miss Bartender Slovakia :-)

Príklady: Eis cafeRosannaRadnicaDe ZwaanCocoloco
Vybrané podniky: Podniky s peknými čašníčkami
Ideálna čašníčka: http://www.virtualbartender.beer.com/beer_usa.htm

 

Fotenie personálu býva priam umeleckou činnosťou

Osobné obrázky príliš nie

Osobné obrázky ľudí, t.j. také obrázky ktoré svojou podstatou neprezentujú len podnik ako taký, ale konkrétnych ľudí, nie sú vhodné pri prezentácii podniku, preto ich nezverejňujeme.
Výnimky pripúšťame v individuálnych prípadoch, napríklad, ak ide o zábavný obrázok alebo ak sa daný človek aktívne pričinil o obsahovú stránku portálu KamNaPIVO. Napríklad, ak napísal hodnotný opis daného podniku, alebo je aktívnym užívateľom, resp. editorom.
Fotky ľudí na štýl "bol som tu" nie sú vhodné predovšetkým pri obrázkoch podnikov zvonku.

Pozitívne príklady: PravekFurmankaBaďan

Pre prevádzkovateľov podnikov

Pre majiteľov a prevádzkovateľov podnikov, ktorí chcú aktívnejšie prezentovať svoj podnik v rámci portálu KamNaPIVO.sk, ponúkame nafotenie obrázkov, ich grafickú úpravu a zároveň službu užívateľskej komplexnej správy obrázkov s možnosťou zverejnenia obrázkov vo vyššom rozlíšení a vo vyššej kvalite ako je bežný limit 70kb a 640x480px. Kontaktujte nás.

Ako fotiť vo vnútri podniku 

Ste v podniku, stískate digitálny fotoaparát a váhate čo ďalej? Tu je pár rád: Odporúčame zájsť k baru, predstaviť sa ako externý spolupracovník portálu KamNaPIVO.sk a opýtať sa, či si môžete spraviť pár záberov. Niekedy sa čašník najprv spýta prevádzkara, resp. majiteľa, občas telefonicky. Nie je na škodu netváriť sa neisto. Vo veľkej väčšine prípadov to ide bez komplikácií. Sú však rozdiely, aj regionálne. Napríklad v Nitre sa nami navštívené podniky nechali fotiť radi. V Bratislave sú občas rezervovanejší. Odporúčame všetkým použiť túto možnosť. Je to spoľahlivejšie a jednoduhšie.
Existujú aj iné postupy. Pri návšteve podniku vo väčšej partii možno pri fotení kamarátov namieriť hľadáčik trochu vedľa a cvak. V prípade, ak nepoužijete blesk, je dobré položiť, alebo oprieť fotoaparát o pevný podklad. Napríklad položiť na stôl, alebo oprieť o lavicu. Vtedy bude záber menej rozmazaný aj pri dlhej uzávierke.
Radi si prečítame dole v komentároch vaše osobné skúsenosti s fotením!

 

Príklady: Namosúrení štamgasti U Špinavca v Nitre

Technické hľadisko

Fotiť môžeš klasickým fotoaparátom, digitálnym fotoaparátom (čo je hádam najpravdepodobnejšie), mobilným telefónom so vstavaným fotoaparátom... Ideálna veľkosť obrázkov je 450px po šírke. Povolené maximum je 70kb na obrázok. Obrázky pridávaj (po predošlom zmenšení) predovšetkým prostredníctvom web formulára. Resp. môžeš nám poslať foto zábery emailom na dresu foto@kamnapivo.sk,
Časom vytvoríme emailovú adresu, ktorá bude na ňu poslané obrázky automaticky spracovávať. Toto bude vhodné pre posielanie obrázkov z mobilných telefónov formou MMS a pre ľudí, ktorí radi posielajú obrázky emailom.

 

Príklady obrázkov z mobilných telefónov: Renand Café, Barónka

Rady k fotografovaniu

Pri fotení podniku zvonku je občas lepšie zobrať budovu z uhla (zošikma) ako rovno spredu. Ak sa dá, skúste sa na niečo postaviť, alebo niekam dohora vybehnúť a spraviť záber viac z výšky. Dobré je, ak budova nie je polovicou v tieni a polovicou na slnku.
Pri fotení vnútri skúste odfotiť to isté aj s bleskom, aj bez, a potom výsledok porovnať.

 

Rady k digitálnej fotografii: http://www.digi-foto.sk/

Vaše reakcie 

Radi si prečítame vaše názory k tejto téme dole v komentároch. Ktoré obrázky v rámci portálu KamNaPIVO.sk vás zaujali a prečo? Môžete priamo uviesť ich adresu.

 

Aké funkcie v súvislosti s obrázkami by ste uvítali? (hlasovanie, súťaže...) Tešíme sa na vaše reakcie!

Ak tu tvoj obľúbený podnik nie je, pridaj ho a budeš jeho zakladateľom. Páči sa ti KamNaPIVO? Povedz o ňom kamarátom.Čo zlepšiť? Sme zvedaví na tvoj názor.
Uvádzané informácie pochádzajú v prevažnej miere od verejnosti, preto nemôžeme garantovať ich pravdivosť a presnosť. Každý môže údaje aktualizovať.
Obsah týchto stránok je chránený autorským zákonom © Použitie pre iné ako osobné účely je bez povolenia prevádzkovateľa zakázané.
Reklama na portále