Slovensko už nepatrí medzi svetové pivovarnícke "mocnosti"
http://www.kamnapivo.sk/webtron/page649sk.html
27. jún 2004, 13:40
Štefan NemlahaO 270 000 hektolitrov, čo je 54 miliónov fliaš, klesla za prvých 5 mesiacov tohto roka spotreba piva na Slovensku. Medziročne to predstavuje 15-% pokles. Podľa zástupcov a. s. Heineken Slovensko ide o najväčší pokles za posledných 6 rokov.
Kľúčovým dôvodom zmien na trhu s pivom sú zásahy štátu do spotrebných daní, uviedol manažér firmy Peter Švec. Ako informoval, vlani klesla spotreba pivného moku v SR približne o 4 %, pričom v prípade Heinekenu to bolo o 1 % menej len vďaka širokému portfóliu jeho značiek.
Podľa Šveca zvyšovanie spotrebných daní, ceny piva a tým aj pokles predaja vytlačili Slovensko zo skupiny svetových pivovovarníckych "mocností". "Kým v roku 2002 sme boli spotrebou 94 litrov na obyvateľa na 8. mieste z prvej desiatky, po vlaňajších dvojnásobných úpravách spotrebných daní sme z prvej desiatky pravdepodobne vypadli," poznamenal Švec. Vzdialili sme sa skupine tradičných pivovarníckych štátov, ako je Česko a Nemecko, a pokles spotreby ďalej pokračuje. Ako ďalej uviedol Švec, samotný mesiac máj bol najhorším za posledných 10 rokov. Spotreba bola medziročne nižšia o 27 %, pričom podľa jeho slov "nemožno všetko dávať len na vrub počasia".
Heineken Slovensko však nerezignuje. Doteraz firma investovala do slovenského pivovarníckeho priemyslu 4,4 miliardy Sk, čo je takmer 70 % celkových investícií do tohto odvetvia na Slovensku. Trhový podiel 42,5 % v roku 2003 s objemom výroby 2,2 milióna hektolitrov piva zabezpečuje spoločnosti pozíciu stabilného lídra.
Najväčšou jednorazovou investíciou Heinekenu Slovensko bolo približne 700 miliónov Sk do sladovne v Hurbanove v roku 2002. V súčasnosti Heineken Slovensko väčšiu investíciu nepripravuje. Pôjde skôr o čiastkové investície na skvalitnenie fermentačného procesu, plniacich liniek, obalovej techniky, marketingu a budovania hodnoty značiek, dodal Švec.
Kľúčovým dôvodom zmien na trhu s pivom sú zásahy štátu do spotrebných daní, uviedol manažér firmy Peter Švec. Ako informoval, vlani klesla spotreba pivného moku v SR približne o 4 %, pričom v prípade Heinekenu to bolo o 1 % menej len vďaka širokému portfóliu jeho značiek.
Podľa Šveca zvyšovanie spotrebných daní, ceny piva a tým aj pokles predaja vytlačili Slovensko zo skupiny svetových pivovovarníckych "mocností". "Kým v roku 2002 sme boli spotrebou 94 litrov na obyvateľa na 8. mieste z prvej desiatky, po vlaňajších dvojnásobných úpravách spotrebných daní sme z prvej desiatky pravdepodobne vypadli," poznamenal Švec. Vzdialili sme sa skupine tradičných pivovarníckych štátov, ako je Česko a Nemecko, a pokles spotreby ďalej pokračuje. Ako ďalej uviedol Švec, samotný mesiac máj bol najhorším za posledných 10 rokov. Spotreba bola medziročne nižšia o 27 %, pričom podľa jeho slov "nemožno všetko dávať len na vrub počasia".
Heineken Slovensko však nerezignuje. Doteraz firma investovala do slovenského pivovarníckeho priemyslu 4,4 miliardy Sk, čo je takmer 70 % celkových investícií do tohto odvetvia na Slovensku. Trhový podiel 42,5 % v roku 2003 s objemom výroby 2,2 milióna hektolitrov piva zabezpečuje spoločnosti pozíciu stabilného lídra.
Najväčšou jednorazovou investíciou Heinekenu Slovensko bolo približne 700 miliónov Sk do sladovne v Hurbanove v roku 2002. V súčasnosti Heineken Slovensko väčšiu investíciu nepripravuje. Pôjde skôr o čiastkové investície na skvalitnenie fermentačného procesu, plniacich liniek, obalovej techniky, marketingu a budovania hodnoty značiek, dodal Švec.
27.6.2004 13:40 | Štefan Nemlaha