EÚ musí americkým značkám zabezpečiť ochranu
Európska únia (EÚ) zaznamenala ďalšiu prehru v dlhoročnom obchodnom konflikte s USA. Svetová obchodná organizácia (WTO) vo svojej predbežnej správe konštatuje, že ochrana obchodných názvov na základe geografického hľadiska odporuje medzinárodnému obchodnému právu. EÚ musí v Európe americkým značkám zabezpečiť rovnakú ochranu, ako majú európske obchodné značky. Týka sa to najmä Parmskej šunky, ktorú v USA vyrába spoločnosť Maple Leaf Foods, vína Rioja z Latinskej Ameriky a pivo Budweiser, ktoré je výrobkom amerického pivovaru Anheuser-Busch.
Americký pivovar sa už dlhší čas snaží zabezpečiť ochranu svojej značky Budweiser pred Budvarom z Českých Budejovíc, pretože česká značka sa v zahraničí predáva pod označením Budweiser. Predstavitelia amerického pivovaru Bud patriaceho do koncernu Anheuser-Busch tvrdia, že začali vyrábať pivo značky Budweiser už v roku 1876, čo je o 19 rokov skôr ako sa začala vyrábať značka Budweiser v Českých Budejoviciach. V súčasnosti sa obidve značky predávajú vo viac ako 80 krajinách sveta, vo viacerých prebiehajú súdne konania obidvoch pivovarov.