Predaj Heinekenu sa v prvom polroku zvýšil
http://www.kamnapivo.sk/webtron/predaj-Heinekenu-sa-zvysil.html
19. júl 2006, 01:00
Michal WagnerHolandská pivovarnícka spoločnosť Heineken zaznamenala v prvom polroku výrazný nárast predaja, na základe čoho zvýšila svoju predpoveď rastu tohtoročného zisku. Ako spoločnosť uviedla, celkovo sa jej predaj zvýšil medziročne o 11,6 % na 62,7 mil. hektolitrov. Najvyšší nárast zaznamenali trhy vo východnej Európe, a to o 18,8 %, v Afrike a na Blízkom východe predaj posilnil o 15,5 % a na americkom kontinente o 13,4 %. Na trhu v západnej Európe však predaj firmy stúpol len o 0,7 %.
Heineken, štvrtý najväčší producent piva na svete, na základe uvedených údajov zvýšil očakávanie rastu čistého zisku v tomto roku na úroveň nad 10 %, kým doteraz predpokladal rast do 10 %. Heineken zaznamenal rast predaja najmä v segmente prémiových značiek až o 12,7 % na 11 mil. hektolitrov. Za tento úspech vďačí firma podľa vlastných slov najmä uvedeniu prémiových nízkokalorických pív v USA. Nízkokalorické pivá predstavujú až polovicu amerického pivného trhu, pričom trh v USA zodpovedal až za 12 % celkového zisku Heinekenu za minulý rok. Podľa niektorých analytikov však môže predaj nízkokalorických verzií značiek Heinekenu mať negatívny vplyv na predaj tradičných značiek spoločnosti v USA.
Heineken prudko expanduje aj v Rusku. Od roku 2002, kedy získal pivovar Bravo, kúpil Heineken ďalších osem pivovarov a stal sa trojkou na ruskom pivnom trhu, ktorý je piatym najväčším na svete. V tomto roku chce Heineken zvýšiť produkciu v Rusku na 13 mil. hektolitrov.
Spoločnosť Heineken je s podielom nad 40 % najväčším pivovarníckym koncernom na slovenskom trhu. Na Slovensku pôsobí desať rokov, od vstupu do pivovaru Zlatý Bažant, v súčasnosti už má v portfóliu aj značky Corgoň, Kelt, Martiner a Gemer. Zahraničné značky v SR reprezentuje Heineken, Starobrno a Desperados.
Heineken, štvrtý najväčší producent piva na svete, na základe uvedených údajov zvýšil očakávanie rastu čistého zisku v tomto roku na úroveň nad 10 %, kým doteraz predpokladal rast do 10 %. Heineken zaznamenal rast predaja najmä v segmente prémiových značiek až o 12,7 % na 11 mil. hektolitrov. Za tento úspech vďačí firma podľa vlastných slov najmä uvedeniu prémiových nízkokalorických pív v USA. Nízkokalorické pivá predstavujú až polovicu amerického pivného trhu, pričom trh v USA zodpovedal až za 12 % celkového zisku Heinekenu za minulý rok. Podľa niektorých analytikov však môže predaj nízkokalorických verzií značiek Heinekenu mať negatívny vplyv na predaj tradičných značiek spoločnosti v USA.
Heineken prudko expanduje aj v Rusku. Od roku 2002, kedy získal pivovar Bravo, kúpil Heineken ďalších osem pivovarov a stal sa trojkou na ruskom pivnom trhu, ktorý je piatym najväčším na svete. V tomto roku chce Heineken zvýšiť produkciu v Rusku na 13 mil. hektolitrov.
Spoločnosť Heineken je s podielom nad 40 % najväčším pivovarníckym koncernom na slovenskom trhu. Na Slovensku pôsobí desať rokov, od vstupu do pivovaru Zlatý Bažant, v súčasnosti už má v portfóliu aj značky Corgoň, Kelt, Martiner a Gemer. Zahraničné značky v SR reprezentuje Heineken, Starobrno a Desperados.
19.7.2006 01:00 | Michal Wagner
[Zdroj: Webnoviny]