Hokej zlepšil predaj piva
http://www.kamnapivo.sk/webtron/hokej-zlepsil-predaj-piva.html
17. máj 2012, 10:15
Peter PodstupkaViac piva, viac zákazníkov a predovšetkým viac biznisu. Tak vyzerajú tieto dva týždne z pohľadu našich krčmárov a majiteľov pubov. Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji vyhnali Slovákov do podnikov. „Je to výrazne lepšie. Bodaj by naši hokejisti hrali turnaj aspoň mesiac,“ pochvaľuje si Pavel Sopuch, prevádzkar bratislavských pubov Eden a Koza.
O niečo inom
Dva roky prepadov a uťahovania opaskov. Prevádzkovatelia krčiem, reštaurácií a pubov sa z krízy prakticky nedostali. Aj preto vítajú každé športové podujatie, ktoré dokáže prilákať do podnikov viac ľudí. „Pokiaľ sa vysiela zápas slovenskej hokejovej reprezentácie, výrazne to cítiť,“ konštatuje Rasťo Macko, prevádzkar bratislavského podniku Kristian pub. Nie je sám. Podobne hodnotia situáciu od odštartovania hokejového šampionátu aj ostatné podniky. „Výrazne to cítiť na tržbách aj návštevnosti. Oproti bežným dňom je vyššia aj o 60 percent,“ porovnáva Sopuch.
Oproti minulému roku, keď šampionát hostilo Slovensko, však cítia krčmári isté ochladenie. „Vlani pripravovali mnohí dodávatelia rôzne súťaže a upomienkové predmety. Tentoraz to však chýba. Je kríza a všetci šetria,“ hovorí Sopuch.
Chýbajú zahraniční
Aj preto sa krčmy snažia prilákať viac na rôzne sprievodné akcie. „Po každom zápase slovenskej reprezentácie sme pripravili akciu. Na vybrané alkoholické nápoje je 50-percentná zľava,“ hovorí majiteľ podniku All Stars Café Miroslav Horňák. Pri porovnávaní s vlaňajškom prevádzkovateľom chýbajú cudzinci. „Aj keď počas zápasov ich vlani u nás bolo málo, cez deň však boli turisti v meste,“ spomína Horňák.
To, že šport môže sektoru pomôcť, hovoria aj analytici. „Pozitívny efekt hokeja vidieť aj na výbere spotrebnej dane z piva. Minulý rok v máji, keď sa konali majstrovstvá sveta u nás, narástol výber tejto dane až o 19,1 percenta,“ tvrdí analytik ČSOB Marek Gábriš.
Zájazdy? Žiadne terno
Okrem krčiem si hokej pochvaľujú aj obchodníci. „V uplynulých dňoch sme zaznamenali zvýšený záujem zákazníkov o pivo. Tento trend pripisujeme kombinácii majstrovstiev sveta v hokeji a pekného slnečného počasia,“ konštatuje Zuzana Lošáková, manažérka komunikácie Tesco Stores SR. Obchodníkom nešlo na odbyt len pivo. „Pripravili sme špeciálnu tematicky zameranú ponuku s vybranými potravinovými a nepotravinovými výrobkami,“ potvrdzuje Erika Pfundtnerová z úseku marketingu reťazca Kaufland. Špeciálne akcie na televízory majú aj elektrá.
Na rozdiel od minulosti, veľa radosti z hokeja nemali cestovné kancelárie. „Pre Slovákov je Fínsko drahé. Napríklad najlacnejšie vstupenky sa predávali od 69 eur,“ konštatuje Ivan Formánek, konateľ cestovky Viking Travel. Podľa jeho slov bolo náročné nájsť trojhviezdičkový hotel za rozumnú cenu. „Mesiac pred šampionátom bolo všetko prijateľné ubytovanie vypredané,“ hovorí. Aj keď v dôsledku nezáujmu začali zlacňovať aj drahšie hotely, viac Slovákov už nenalákali. „Naše kapacity sme vyčerpali a nové miesta sa nám neoplatilo nakontrahovať,“ uzatvára Formánek.
Koho potešil hokej
– krčmy, puby reštaurácie
– pivovary
– obchodníkov
– elektrá
O niečo inom
Dva roky prepadov a uťahovania opaskov. Prevádzkovatelia krčiem, reštaurácií a pubov sa z krízy prakticky nedostali. Aj preto vítajú každé športové podujatie, ktoré dokáže prilákať do podnikov viac ľudí. „Pokiaľ sa vysiela zápas slovenskej hokejovej reprezentácie, výrazne to cítiť,“ konštatuje Rasťo Macko, prevádzkar bratislavského podniku Kristian pub. Nie je sám. Podobne hodnotia situáciu od odštartovania hokejového šampionátu aj ostatné podniky. „Výrazne to cítiť na tržbách aj návštevnosti. Oproti bežným dňom je vyššia aj o 60 percent,“ porovnáva Sopuch.
Oproti minulému roku, keď šampionát hostilo Slovensko, však cítia krčmári isté ochladenie. „Vlani pripravovali mnohí dodávatelia rôzne súťaže a upomienkové predmety. Tentoraz to však chýba. Je kríza a všetci šetria,“ hovorí Sopuch.
Chýbajú zahraniční
Aj preto sa krčmy snažia prilákať viac na rôzne sprievodné akcie. „Po každom zápase slovenskej reprezentácie sme pripravili akciu. Na vybrané alkoholické nápoje je 50-percentná zľava,“ hovorí majiteľ podniku All Stars Café Miroslav Horňák. Pri porovnávaní s vlaňajškom prevádzkovateľom chýbajú cudzinci. „Aj keď počas zápasov ich vlani u nás bolo málo, cez deň však boli turisti v meste,“ spomína Horňák.
To, že šport môže sektoru pomôcť, hovoria aj analytici. „Pozitívny efekt hokeja vidieť aj na výbere spotrebnej dane z piva. Minulý rok v máji, keď sa konali majstrovstvá sveta u nás, narástol výber tejto dane až o 19,1 percenta,“ tvrdí analytik ČSOB Marek Gábriš.
Zájazdy? Žiadne terno
Okrem krčiem si hokej pochvaľujú aj obchodníci. „V uplynulých dňoch sme zaznamenali zvýšený záujem zákazníkov o pivo. Tento trend pripisujeme kombinácii majstrovstiev sveta v hokeji a pekného slnečného počasia,“ konštatuje Zuzana Lošáková, manažérka komunikácie Tesco Stores SR. Obchodníkom nešlo na odbyt len pivo. „Pripravili sme špeciálnu tematicky zameranú ponuku s vybranými potravinovými a nepotravinovými výrobkami,“ potvrdzuje Erika Pfundtnerová z úseku marketingu reťazca Kaufland. Špeciálne akcie na televízory majú aj elektrá.
Na rozdiel od minulosti, veľa radosti z hokeja nemali cestovné kancelárie. „Pre Slovákov je Fínsko drahé. Napríklad najlacnejšie vstupenky sa predávali od 69 eur,“ konštatuje Ivan Formánek, konateľ cestovky Viking Travel. Podľa jeho slov bolo náročné nájsť trojhviezdičkový hotel za rozumnú cenu. „Mesiac pred šampionátom bolo všetko prijateľné ubytovanie vypredané,“ hovorí. Aj keď v dôsledku nezáujmu začali zlacňovať aj drahšie hotely, viac Slovákov už nenalákali. „Naše kapacity sme vyčerpali a nové miesta sa nám neoplatilo nakontrahovať,“ uzatvára Formánek.
Koho potešil hokej
– krčmy, puby reštaurácie
– pivovary
– obchodníkov
– elektrá
17.5.2012 10:15 | Peter Podstupka
[Zdroj: hnonline.sk]