Teplo znásobilo predaj piva.
http://www.kamnapivo.sk/webtron/page1569sk.html
1. júl 2006, 17:30
Jozef Sedlák"Na také horúce leto sme čakali tri roky. Dve posledné boli viac daždivé a chladné a leto 2004 prinieslo studenú sprchu v podobe zvýšenej spotrebnej dane. Teraz sa trh s pivom konečne spamätáva," povedal manažér Topvaru Topoľcany Jozef Nemec. Za posledné dva týždne predaj vyletel o sto percent.
Dvojnásobne vyšší predaj zaznamenali aj vo vyhnianskom pivovare Steiger. "Najviac rastie spotreba desiatky a osmičky," hodnotil obchodný riaditeľ Steigera Emil Mihálik. Tieto dve pivá majú na predaji 42-percentný podiel. Dobre sa predáva aj dvanástka a tmavá jedenástka. "Tá slúži krčmárom na čapovanie rezaného piva, keď najprv natočia do pohára svetlú dvanástku a navrch tmavé pivo," vysvetlil Mihálik.
Začínajúce sa horúce leto potvrdilo príklon slovenských pivárov k desaťstupňovým pivám. „Ešte začiatkom deväťdesiatych rokov sa predávala predovšetkým dvanástka so zhruba trojštvrtinovým podielom. Teraz sa pomer zmenil v prospech desiatky, deviatky a osmičky," uviedol riaditeľ Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Roman Šusták.
Za desiatku hovoria podľa Šustáka dva dôvody - pivo je lacnejšie a v horúčavách ho možno vypiť viacej. Potvrdzuje to aj vedúci pivárne Junior v Topoľcanoch Ivan Mišík. „V týchto dňoch vyčapujeme osem sudov Topvaru, väčšina z toho pripadá na desiatku. Možno aj preto, že sa s ňou ľahšie znesie pre niektorých 'štamgastov' neodmysliteľný pohárik borovičky," hovorí Mišík.
Horúčavy zvýšili predaj piva aj v ďalšej topoľcianskej reštaurácii Zlatý baránok. "Z dvoch či troch súdkov stúpol predaj po nástupe leta na päť až šesť a dobrý futbal nám večer urobí ďalší sud," hovorí vedúci výčapu Juraj Schneider. Mišík pridáva, že u nich pivo najviac tieklo pri zápasoch Česka a teraz Brazílie.
Letné pivo má dobré ceny. Sieť reťazca COOP Jednota ho teraz nakupuje od pivovarov s 10- až 15-percentnou zľavou. Tá sa priamo úmerne premieta aj do spotrebiteľských cien. "Najlepšie sa teraz predáva plechovkové pivo. V akciách stojí zhruba pätnásť korún a ľudia ho berú po celých kartónoch na dovolenky," hovorí vedúca oddelenia nákupu v sieti COOP Jednota Mária Janurová.
Cena najpredávanejšej fľaškovej desiatky sa pohybuje v Kauflande od 6,90 po 13,50 Sk. Časť zákazníkov preferuje drahšie značkové pivá, nižšie príjmové skupiny uprednostňujú pivá označené ako štandard alebo konzumné.
Dvojnásobne vyšší predaj zaznamenali aj vo vyhnianskom pivovare Steiger. "Najviac rastie spotreba desiatky a osmičky," hodnotil obchodný riaditeľ Steigera Emil Mihálik. Tieto dve pivá majú na predaji 42-percentný podiel. Dobre sa predáva aj dvanástka a tmavá jedenástka. "Tá slúži krčmárom na čapovanie rezaného piva, keď najprv natočia do pohára svetlú dvanástku a navrch tmavé pivo," vysvetlil Mihálik.
Začínajúce sa horúce leto potvrdilo príklon slovenských pivárov k desaťstupňovým pivám. „Ešte začiatkom deväťdesiatych rokov sa predávala predovšetkým dvanástka so zhruba trojštvrtinovým podielom. Teraz sa pomer zmenil v prospech desiatky, deviatky a osmičky," uviedol riaditeľ Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Roman Šusták.
Za desiatku hovoria podľa Šustáka dva dôvody - pivo je lacnejšie a v horúčavách ho možno vypiť viacej. Potvrdzuje to aj vedúci pivárne Junior v Topoľcanoch Ivan Mišík. „V týchto dňoch vyčapujeme osem sudov Topvaru, väčšina z toho pripadá na desiatku. Možno aj preto, že sa s ňou ľahšie znesie pre niektorých 'štamgastov' neodmysliteľný pohárik borovičky," hovorí Mišík.
Horúčavy zvýšili predaj piva aj v ďalšej topoľcianskej reštaurácii Zlatý baránok. "Z dvoch či troch súdkov stúpol predaj po nástupe leta na päť až šesť a dobrý futbal nám večer urobí ďalší sud," hovorí vedúci výčapu Juraj Schneider. Mišík pridáva, že u nich pivo najviac tieklo pri zápasoch Česka a teraz Brazílie.
Letné pivo má dobré ceny. Sieť reťazca COOP Jednota ho teraz nakupuje od pivovarov s 10- až 15-percentnou zľavou. Tá sa priamo úmerne premieta aj do spotrebiteľských cien. "Najlepšie sa teraz predáva plechovkové pivo. V akciách stojí zhruba pätnásť korún a ľudia ho berú po celých kartónoch na dovolenky," hovorí vedúca oddelenia nákupu v sieti COOP Jednota Mária Janurová.
Cena najpredávanejšej fľaškovej desiatky sa pohybuje v Kauflande od 6,90 po 13,50 Sk. Časť zákazníkov preferuje drahšie značkové pivá, nižšie príjmové skupiny uprednostňujú pivá označené ako štandard alebo konzumné.
1.7.2006 17:30 | Jozef Sedlák
[Zdroj: Pravda.sk]