V Poprade sa neobávajú nedostatku jačmeňa
http://www.kamnapivo.sk/webtron/page717sk.html
14. september 2004, 23:20
Štefan Nemlaha
Generálny riaditeľ Pivovaru Tatran 1812, s. r. o., Pavol Bekeš potvrdil, že pod Tatrami pravdepodobne nebude dostatok kvalitného jačmeňa. Surovinu preto budú musieť nakupovať aj v ďalších regiónoch stredného a východného Slovenska. Ako povedal, s kvalitou sladovníckeho jačmeňa, ktorý dosiaľ nakúpili, sú spokojní. Má vynikajúce parametre na výrobu sladu. O dostatok suroviny sa neobáva, verí že potrebné množstvo sa im podarí nakúpiť.
Popradský pivovar zamestnáva v súčasnosti takmer sto ľudí. V novembri minulého roka došlo k zmene jeho majiteľa. Akcie odkúpila investičná spoločnosť a k dovtedajšiemu názvu Pivovar Tatran pribudol rok založenia (1812). "Dôvodom zmien vrátane personálnych bola nepriaznivá finančná situácia. S prílevom kapitálu a rozšírením aktivít o veľkosklad sa ju podarilo stabilizovať," povedal Bekeš. Spresnil, že vlani predali 113 000 hl piva. V tomto roku však predpokladajú menší objem, asi 100 000 hl. Vlani v decembri totiž prestali dodávať obchodným reťazcom ekonomicky nevýhodné značky. Na druhej strane rozšírili podnikateľské aktivity o veľkosklad, keďže samotná výroba a predaj v silnejúcej konkurencii nepostačujú. Začali spolupracovať s niektorými českými výrobcami piva a sortiment ponuky zvýšili aj o alkoholické a nealkoholické nápoje. "Konkurencia je silná. Na rozdiel od nás má väčšina pivovarov v portfóliu viacero značiek. Cítili sme to, keďže sme začali vypadávať z gastrozariadení," vysvetlil generálny riaditeľ. Doplnil, že zámerom vedenia je dostať do gastrozariadení či predajní potravín v regióne Poprad a Kežmarok celý sortiment a ak bude záujem, rozšíriť veľkosklad aj o iné druhy tovarov, napríklad potraviny. V súčasnosti predstavuje mesačný obrat veľkoskladu asi 3 milióny Sk.
Z noviniek spomenul 8-stupňové pivo. Osloviť ním chcú nielen oblasť od Starej Ľubovne po Liptovský Mikuláš, kde je sústredený predaj piva Tatran, ale aj ďalšie regióny. Ide o oblasť Rožňavy, Revúcej či Trebišova, kde je záujem o nízkostupňové pivo.
Na margo dopadu zvýšenej spotrebnej dane Bekeš uviedol, že sa odrazila v znížení spotreby piva. Ceny vzrástli a spotreba poklesla o 16 až 20 %. Presnejšie čísla budú známe v závere roka. K dôvodom poklesu zaradil aj výrazný nástup českého piva na slovenský trh. Výsledkom silnejúcej konkurencie je, že niektoré slovenské pivovary v snahe udržať sa na domácom trhu, pristúpili na dampingové ceny, čo pôsobí likvidačne.
14.9.2004 23:20 | Štefan Nemlaha