V Poprade sa neobávajú nedostatku jačmeňa
http://www.kamnapivo.sk/webtron/page717sk.html
14. september 2004, 23:20
Štefan NemlahaŽatva pod Tatrami sa oneskorila v dôsledku nepriazne počasia takmer o štyri týždne. Obilie začína klíčiť na koreni a stráca biologickú hodnotu. Platí to nielen o potravinárskej pšenici, ale aj o sladovníckom jačmeni, ktorého hlavným odberateľom v regióne je popradský pivovar.
Generálny riaditeľ Pivovaru Tatran 1812, s. r. o., Pavol Bekeš potvrdil, že pod Tatrami pravdepodobne nebude dostatok kvalitného jačmeňa. Surovinu preto budú musieť nakupovať aj v ďalších regiónoch stredného a východného Slovenska. Ako povedal, s kvalitou sladovníckeho jačmeňa, ktorý dosiaľ nakúpili, sú spokojní. Má vynikajúce parametre na výrobu sladu. O dostatok suroviny sa neobáva, verí že potrebné množstvo sa im podarí nakúpiť.
Popradský pivovar zamestnáva v súčasnosti takmer sto ľudí. V novembri minulého roka došlo k zmene jeho majiteľa. Akcie odkúpila investičná spoločnosť a k dovtedajšiemu názvu Pivovar Tatran pribudol rok založenia (1812). "Dôvodom zmien vrátane personálnych bola nepriaznivá finančná situácia. S prílevom kapitálu a rozšírením aktivít o veľkosklad sa ju podarilo stabilizovať," povedal Bekeš. Spresnil, že vlani predali 113 000 hl piva. V tomto roku však predpokladajú menší objem, asi 100 000 hl. Vlani v decembri totiž prestali dodávať obchodným reťazcom ekonomicky nevýhodné značky. Na druhej strane rozšírili podnikateľské aktivity o veľkosklad, keďže samotná výroba a predaj v silnejúcej konkurencii nepostačujú. Začali spolupracovať s niektorými českými výrobcami piva a sortiment ponuky zvýšili aj o alkoholické a nealkoholické nápoje. "Konkurencia je silná. Na rozdiel od nás má väčšina pivovarov v portfóliu viacero značiek. Cítili sme to, keďže sme začali vypadávať z gastrozariadení," vysvetlil generálny riaditeľ. Doplnil, že zámerom vedenia je dostať do gastrozariadení či predajní potravín v regióne Poprad a Kežmarok celý sortiment a ak bude záujem, rozšíriť veľkosklad aj o iné druhy tovarov, napríklad potraviny. V súčasnosti predstavuje mesačný obrat veľkoskladu asi 3 milióny Sk.
Z noviniek spomenul 8-stupňové pivo. Osloviť ním chcú nielen oblasť od Starej Ľubovne po Liptovský Mikuláš, kde je sústredený predaj piva Tatran, ale aj ďalšie regióny. Ide o oblasť Rožňavy, Revúcej či Trebišova, kde je záujem o nízkostupňové pivo.
Na margo dopadu zvýšenej spotrebnej dane Bekeš uviedol, že sa odrazila v znížení spotreby piva. Ceny vzrástli a spotreba poklesla o 16 až 20 %. Presnejšie čísla budú známe v závere roka. K dôvodom poklesu zaradil aj výrazný nástup českého piva na slovenský trh. Výsledkom silnejúcej konkurencie je, že niektoré slovenské pivovary v snahe udržať sa na domácom trhu, pristúpili na dampingové ceny, čo pôsobí likvidačne.
Generálny riaditeľ Pivovaru Tatran 1812, s. r. o., Pavol Bekeš potvrdil, že pod Tatrami pravdepodobne nebude dostatok kvalitného jačmeňa. Surovinu preto budú musieť nakupovať aj v ďalších regiónoch stredného a východného Slovenska. Ako povedal, s kvalitou sladovníckeho jačmeňa, ktorý dosiaľ nakúpili, sú spokojní. Má vynikajúce parametre na výrobu sladu. O dostatok suroviny sa neobáva, verí že potrebné množstvo sa im podarí nakúpiť.
Popradský pivovar zamestnáva v súčasnosti takmer sto ľudí. V novembri minulého roka došlo k zmene jeho majiteľa. Akcie odkúpila investičná spoločnosť a k dovtedajšiemu názvu Pivovar Tatran pribudol rok založenia (1812). "Dôvodom zmien vrátane personálnych bola nepriaznivá finančná situácia. S prílevom kapitálu a rozšírením aktivít o veľkosklad sa ju podarilo stabilizovať," povedal Bekeš. Spresnil, že vlani predali 113 000 hl piva. V tomto roku však predpokladajú menší objem, asi 100 000 hl. Vlani v decembri totiž prestali dodávať obchodným reťazcom ekonomicky nevýhodné značky. Na druhej strane rozšírili podnikateľské aktivity o veľkosklad, keďže samotná výroba a predaj v silnejúcej konkurencii nepostačujú. Začali spolupracovať s niektorými českými výrobcami piva a sortiment ponuky zvýšili aj o alkoholické a nealkoholické nápoje. "Konkurencia je silná. Na rozdiel od nás má väčšina pivovarov v portfóliu viacero značiek. Cítili sme to, keďže sme začali vypadávať z gastrozariadení," vysvetlil generálny riaditeľ. Doplnil, že zámerom vedenia je dostať do gastrozariadení či predajní potravín v regióne Poprad a Kežmarok celý sortiment a ak bude záujem, rozšíriť veľkosklad aj o iné druhy tovarov, napríklad potraviny. V súčasnosti predstavuje mesačný obrat veľkoskladu asi 3 milióny Sk.
Z noviniek spomenul 8-stupňové pivo. Osloviť ním chcú nielen oblasť od Starej Ľubovne po Liptovský Mikuláš, kde je sústredený predaj piva Tatran, ale aj ďalšie regióny. Ide o oblasť Rožňavy, Revúcej či Trebišova, kde je záujem o nízkostupňové pivo.
Na margo dopadu zvýšenej spotrebnej dane Bekeš uviedol, že sa odrazila v znížení spotreby piva. Ceny vzrástli a spotreba poklesla o 16 až 20 %. Presnejšie čísla budú známe v závere roka. K dôvodom poklesu zaradil aj výrazný nástup českého piva na slovenský trh. Výsledkom silnejúcej konkurencie je, že niektoré slovenské pivovary v snahe udržať sa na domácom trhu, pristúpili na dampingové ceny, čo pôsobí likvidačne.
14.9.2004 23:20 | Štefan Nemlaha