Slovenský pivný svet
http://www.kamnapivo.sk/webtron/slovensky-pivny-svet-01.html
25. august 2011, 08:25
Jozef SedlákSlovenské pivovary menia taktiku, aby si udržali okruh starých a získali nových spotrebiteľov. Hitom leta sú miešané alkoholické nápoje na báze piva ochutené limonádou z prírodnej ovocnej šťavy. Tieto ,,ovocné pivá" ponúkajú veľké aj malé pivovary. Ďalej rastie predaj piva v umelohmotných PET fľašiach, naopak, krčmy čapujú menej piva ako vlani.
Po dvoch zlých rokoch poznačených krízou, ktorá prinútila ľudí starostlivejšie hospodáriť s peniazmi, sa všetky pokúsili zvýšiť predaj piva. Dva vedúce pivovary Heineken Slovensko a Pivovary Topvar však k výsledkom predaja za uplynulých sedem mesiacov poskytli len všeobecné vyhlásenia.
,,Predaj je stabilný a čísla sú porovnateľné s rovnakým obdobím vlaňajška," povedala pre Pravdu Hana Šimková, hovorkyňa spoločnosti Heineken Slovensko. Pivovary Topvar priznali len to, že doteraz viac daždivé ako slnečné leto nepomohlo zvýšiť predaj piva. Zato dva malé pivovary Steiger Vyhne a Banskobystrický pivovar hlásia prírastky. Steiger si polepšil od začiatku roka o šesť percent a značka Urpiner dokonca o sedem percent.
,,Ľudia zvažujú viac ako v minulosti, aké pivo si kúpia. Rastieme preto, lebo na trhu je dosť európskych pív, teda takých, ktoré sa na seba veľmi podobajú," povedal Ľubomír Vančo z Banskobystrického pivovaru. Bystričanom narástol predaj aj zásluhou toho, že sortiment rozšírili o pivá ochutené ovocnými limonádami.
Móda ,,ovocných pív" dorazila na Slovensko zo západnej Európy. Veľkú kampaň nápojom tohto typu urobila jednotka trhu Heineken Slovensko a spolu s ním začali vyrábať toto pivo aj malé pivovary.
,,Chvíľu som musel presviedčať sládka pivovaru, že miešané pivové nápoje oslovia skupinu mladých spotrebiteľov. Keď sme nápoj ponúkli na trh, okamžite ho začali nakupovať mladí ľudia vo veku do 26 rokov," konštatoval generálny riaditeľ pivovaru Steiger Vyhne Jaroslav Vysloužil.
Z poznatkov Heinekenu Slovensko zasa vyplýva, že miešané pivá nakupujú rady aj ženy. ,,Možno je to preto, lebo takýto nápoj obsahuje len 2,2 percenta alkoholu," povedala hovorkyňa Hana Šimková. Staršia generácia slovenských spotrebiteľov však zostáva verná klasickému pivu. Pravda, aj tu badať, že sa menia zvyklosti. Od tradičnej dvanástky sa prechádza k desiatke a v posledných dvoch-troch rokoch sa zvyšuje predaj fľašového piva na úkor čapovaného.
,,Silnejšej dvanástke zostali verné regióny, kde boli a sú ľudia zamestnaní vo fyzicky namáhavejších profesiách. Na Kysuciach, v okolí Handlovej a Prievidze sa vypije viac dvanástky ako desiatky, presne naopak je to však v okolí Trenčína," porovnal regionálne rozdiely v pití piva Vančo z Banskobystrického pivovaru.
Najväčším problémom pivovarov je však to, že klesá podiel čapovaného a rastie predaj fľaškového piva. ,,Hovorilo sa, že je po kríze, ale ľudia nemíňajú toľko peňazí ako pred krízou," konštatoval šéf vyhnianskeho Steigera Jaroslav Vysloužil. Všimol si tiež rozdiel medzi slovenskými a českými spotrebiteľmi. ,,Jedni aj druhí šetria, no kým Česi si kúpia na víkend 30- či 50-litrový sud piva, mnohí Slováci uprednostnia na letné záhradné párty poldruhalitrové plastové fľaše," porovnal Vysloužil.
Plastové fľaše uviedol na trh pred niekoľkými rokmi Heineken Slovensko. Mnohí milovníci piva sa dodnes nevedia zmieriť s týmto obalom, ,,ale ľudia na Slovensku prijali tieto fľaše bez predsudkov", konštatovala hovorkyňa Heinekenu Slovensko Hana Šimková. Nepochybne to bol ústretový krok voči zákazníkom, ale podľa jedného z pivovarníkov sa pivovarom viac rentoval predaj piva v klasických sklených ako plastových fľašiach.
Po dvoch zlých rokoch poznačených krízou, ktorá prinútila ľudí starostlivejšie hospodáriť s peniazmi, sa všetky pokúsili zvýšiť predaj piva. Dva vedúce pivovary Heineken Slovensko a Pivovary Topvar však k výsledkom predaja za uplynulých sedem mesiacov poskytli len všeobecné vyhlásenia.
,,Predaj je stabilný a čísla sú porovnateľné s rovnakým obdobím vlaňajška," povedala pre Pravdu Hana Šimková, hovorkyňa spoločnosti Heineken Slovensko. Pivovary Topvar priznali len to, že doteraz viac daždivé ako slnečné leto nepomohlo zvýšiť predaj piva. Zato dva malé pivovary Steiger Vyhne a Banskobystrický pivovar hlásia prírastky. Steiger si polepšil od začiatku roka o šesť percent a značka Urpiner dokonca o sedem percent.
,,Ľudia zvažujú viac ako v minulosti, aké pivo si kúpia. Rastieme preto, lebo na trhu je dosť európskych pív, teda takých, ktoré sa na seba veľmi podobajú," povedal Ľubomír Vančo z Banskobystrického pivovaru. Bystričanom narástol predaj aj zásluhou toho, že sortiment rozšírili o pivá ochutené ovocnými limonádami.
Móda ,,ovocných pív" dorazila na Slovensko zo západnej Európy. Veľkú kampaň nápojom tohto typu urobila jednotka trhu Heineken Slovensko a spolu s ním začali vyrábať toto pivo aj malé pivovary.
,,Chvíľu som musel presviedčať sládka pivovaru, že miešané pivové nápoje oslovia skupinu mladých spotrebiteľov. Keď sme nápoj ponúkli na trh, okamžite ho začali nakupovať mladí ľudia vo veku do 26 rokov," konštatoval generálny riaditeľ pivovaru Steiger Vyhne Jaroslav Vysloužil.
Z poznatkov Heinekenu Slovensko zasa vyplýva, že miešané pivá nakupujú rady aj ženy. ,,Možno je to preto, lebo takýto nápoj obsahuje len 2,2 percenta alkoholu," povedala hovorkyňa Hana Šimková. Staršia generácia slovenských spotrebiteľov však zostáva verná klasickému pivu. Pravda, aj tu badať, že sa menia zvyklosti. Od tradičnej dvanástky sa prechádza k desiatke a v posledných dvoch-troch rokoch sa zvyšuje predaj fľašového piva na úkor čapovaného.
,,Silnejšej dvanástke zostali verné regióny, kde boli a sú ľudia zamestnaní vo fyzicky namáhavejších profesiách. Na Kysuciach, v okolí Handlovej a Prievidze sa vypije viac dvanástky ako desiatky, presne naopak je to však v okolí Trenčína," porovnal regionálne rozdiely v pití piva Vančo z Banskobystrického pivovaru.
Najväčším problémom pivovarov je však to, že klesá podiel čapovaného a rastie predaj fľaškového piva. ,,Hovorilo sa, že je po kríze, ale ľudia nemíňajú toľko peňazí ako pred krízou," konštatoval šéf vyhnianskeho Steigera Jaroslav Vysloužil. Všimol si tiež rozdiel medzi slovenskými a českými spotrebiteľmi. ,,Jedni aj druhí šetria, no kým Česi si kúpia na víkend 30- či 50-litrový sud piva, mnohí Slováci uprednostnia na letné záhradné párty poldruhalitrové plastové fľaše," porovnal Vysloužil.
Plastové fľaše uviedol na trh pred niekoľkými rokmi Heineken Slovensko. Mnohí milovníci piva sa dodnes nevedia zmieriť s týmto obalom, ,,ale ľudia na Slovensku prijali tieto fľaše bez predsudkov", konštatovala hovorkyňa Heinekenu Slovensko Hana Šimková. Nepochybne to bol ústretový krok voči zákazníkom, ale podľa jedného z pivovarníkov sa pivovarom viac rentoval predaj piva v klasických sklených ako plastových fľašiach.
25.8.2011 08:25 | Jozef Sedlák
[Zdroj: peniaze.pravda.sk]