Zisk AB InBev 1Q 2011
http://www.kamnapivo.sk/webtron/zisk-ab-inbev-1-q-2011.html
5. máj 2011, 05:55
TASR, Reuters, APČistý zisk najväčšej svetovej pivovarníckej skupiny Anheuser-Busch InBev (AB InBev) v 1. kvartáli 2011 prudko vzrástol, ale tento výsledok skresľuje fakt, že v rovnakom období vlani mal pivovar vyššie náklady na splátky úrokov z dlhu.
Podľa najnovších údajov sa čistý zisk AB InBev za tri mesiace do konca marca 2011 zdvojnásobil na 964 miliónov USD (652,23 milióna eur) zo 475 miliónov USA v 1. štvrťroku 2010. Tržby spoločnosti, ktorá okrem iných značiek vyrába pivo Budweiser či Stella Artois, v období január - marec 2011 vzrástli medziročne o 5 % na 9 miliárd USD.
Objem predaného piva v sledovanom období medziročne klesol o 0,4 %. Dopyt po zlatom moku sa znížil takmer vo všetkých regiónoch, vrátane najväčšieho trhu skupiny USA, ktoré zápasia s vysokou nezamestnanosťou. Pivovar ale verí, že zotavovanie amerického trhu práce, a tým aj dopytu po pive, je už len otázkou času.
AB InBev však v 1. kvartáli 2011 predal menej piva aj v Brazílii, ktorá je po USA druhým najväčším trhom pivovaru. Na príčine boli silné dažde a záplavy, ako aj zdraženie zlatého moku v latinskoamerickej krajine.
Na 2. štvrťrok však už AB InBev predpovedá, že zotavovanie kľúčových ekonomík začne naberať tempo, čo bude mať pozitívny vplyv aj na spotrebiteľské výdavky a dopyt po pive.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
(1 EUR = 1,4780 USD)
Podľa najnovších údajov sa čistý zisk AB InBev za tri mesiace do konca marca 2011 zdvojnásobil na 964 miliónov USD (652,23 milióna eur) zo 475 miliónov USA v 1. štvrťroku 2010. Tržby spoločnosti, ktorá okrem iných značiek vyrába pivo Budweiser či Stella Artois, v období január - marec 2011 vzrástli medziročne o 5 % na 9 miliárd USD.
Objem predaného piva v sledovanom období medziročne klesol o 0,4 %. Dopyt po zlatom moku sa znížil takmer vo všetkých regiónoch, vrátane najväčšieho trhu skupiny USA, ktoré zápasia s vysokou nezamestnanosťou. Pivovar ale verí, že zotavovanie amerického trhu práce, a tým aj dopytu po pive, je už len otázkou času.
AB InBev však v 1. kvartáli 2011 predal menej piva aj v Brazílii, ktorá je po USA druhým najväčším trhom pivovaru. Na príčine boli silné dažde a záplavy, ako aj zdraženie zlatého moku v latinskoamerickej krajine.
Na 2. štvrťrok však už AB InBev predpovedá, že zotavovanie kľúčových ekonomík začne naberať tempo, čo bude mať pozitívny vplyv aj na spotrebiteľské výdavky a dopyt po pive.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
(1 EUR = 1,4780 USD)
5.5.2011 05:55 | TASR, Reuters, AP
[Zdroj: tasr.sk]