Zlatý Bažant ´73 – pivo inšpirované minulosťou
Pivovar Hurbanovo prináša pred tohtoročnou letnou sezónou výnimočnú pivnú inováciu.
Novinka Zlatý Bažant ´73, ktorá od začiatku apríla prichádza na trh, pripomína časy minulé, a to zďaleka nie len svojím „retro“ dizajnom. V Hurbanove sa nechali inšpirovať najstarším zachovaným varným listom piva Zlatý Bažant zo 16. apríla 1973, a uvarili pivo použitím tradičných metód varenia s modernými vylepšeniami. Výsledkom je pivná lahôdka, ktorá mladšiu generáciu osloví pripomenutím minulosti v „cool“ retro dizajne, a u tých skôr narodených vzbudí nostalgické spomienky.
Zlatý Bažant ´73 je svetlý dvanásťstupňový ležiak s obsahom alkoholu 4,5%. Vyrába sa metódou dekokčného rmutovania na dva rmuty, s použitím jačmenného sladu z vlastnej sladovne,
žateckého chmeľu a špeciálnych kvasiniek. Jeho prednosťou je extra dlhé, až 6-týždňové varenie a kratšia trvanlivosť 18 týždňov. Vďaka týmto postupom má pivo plné, vyvážené telo, vynikajúcu intenzívnu vôňu a výbornú penivosť. Novinka sa stáva stabilnou súčasťou portfólia značky Zlatý Bažant a na trhu je dostupná v pôvodných vratných 0,5l fľašiach a v čapovanej forme. Tradičný charakter nového piva podčiarkne retro dizajn produktu, pohárov, výčapných zariadení aj POSM materiálov.
„Naša spoločnosť je už dlhodobo nielen lídrom na slovenskom pivnom trhu, ale aj lídrom v inováciách. V posledných rokoch sme ich na základe aktuálnych trendov na trhu nápojov úspešne priniesli niekoľko – stačí spomenúť obrovský úspech cideru Strongbow alebo prvý radler úplne bez alkoholu Zlatý Bažant Radler 0.0%,“ hovorí Odin Goedhart, generálny riaditeľ spoločnosti HEINEKEN Slovensko a pokračuje: „Dnes opäť prichádzame s revolučnou inováciou, tentoraz priamo v centre pivného segmentu. Prinášame pivo, ktoré je odpoveďou na aktuálne požiadavky konzumentov smerom k väčšej diverzite piva a pestrosti pivných chutí. A prináša ho samozrejme Zlatý Bažant.
Základom receptúry piva Zlatý Bažant ´73 je najstarší zachovaný varný list piva Zlatý Bažant zo 16. apríla 1973. Hurbanovský pivovar ho získal vďaka pivnému sládkovi Rudolfovi Kajanovi, ktorý bol v roku 2014 ocenený Slovenským združením výrobcov piva a sladu ako Osobnosť slovenského pivovarníctva a sladovníctva. Rudolf Kajan sa napriek pivovarníckemu dôchodku aktívne podieľal na
spolu so súčasným pivným sládkom Karolom Francem a s mladými pivovarníkmi z Hurbanova. David Zappe, riaditeľ marketingu spoločnosti HEINEKEN Slovensko hovorí: „Bez zveličovania môžeme už dnes povedať, že Zlatý Bažant ´73 je pivom, ktoré skutočne spája. Prepája tradíciu s inovatívnosťou značky Zlatý Bažant, pôvodné metódy varenia s tými súčasnými, staršiu a mladšiu generáciu majstrov pivovarníkov, ktorí pri výrobe novinky zdieľali spoločné nadšenie.
Zlatý Bažant ´73 bude v maloobchodných predajniach dostupný výhradne vo vratných pollitrových
fľašiach, v puboch si ho pivári môžu vychutnať aj ako čapovaný. „Spomienky strednej či staršej
generácie pivárov na Zlatý Bažant sa spájajú výhradne s klasickou pivnou fľašou, a my sme chceli ich očakávania pri uvedení piva inšpirovaného minulosťou naplniť do bodky. Vratná sklená fľaša je
navyše najekologickejším typom obalu, a s našou novinkou sa snažíme zároveň motivovať
konzumentov na vychutnávanie si piva z tohto typu balenia“ dodáva David Zappe.
Autentickosť piva zo 70-tych rokov zároveň doplní aj komunikačná kampaň v štýle „retro“, ktorú Zlatý Bažant uvedie v najbližších týždňoch, ako aj vizibilita a POSM v mieste predaja. Atraktívny dizajn produktu podporia aj samotné „retro“ prepravky na pivo či tradičné keramické výčapy umiestnené vo vybraných puboch. Odporúčaná maloobchodná cena piva Zlatý Bažant ´73 vo vratnej pollitrovej fľaši je 0,79 EUR.