Heineken získal pivovar Krušovice
http://www.kamnapivo.sk/webtron/Heineken-ziskal-pivovar-Krusovice.html
15. jún 2007, 16:35
Michal WagnerSpoločnosť Heineken N.V. oznámila akvizíciu pivovaru Krušovice v Českej republike od skupiny Radeberger Gruppe. Výsledkom tejto transakcie bude nárast podielu spoločnosti Heineken na českom pivnom trhu na 8 % s celkovým objemom predaja presahujúcim úroveň 1,6 mil. hektolitrov. Heineken sa tak stane trojkou na tomto pivnom trhu.
Očakáva sa, že transakcia financovaná z vlastných finančných zdrojov, prinesie zvýšenie tržieb v roku 2008 a zároveň zvýšenie hodnoty v roku 2010. Navrhovaná akvizícia bude predložená príslušným úradom na schválenie a očakávaný termín ukončenia je 1. september 2007. Hodnota akvizície nebola zverejnená.
Kráľovský Pivovar Krušovice, založený v roku 1517, sa nachádza približne 70 km západne od Prahy a zamestnáva 300 zamestnancov. Portfólio spoločnosti je zastúpené v prémiovom segmente trhu. Kľúčovou je značka Krušovice, jedna z najstarších českých pivných značiek, ktorá má päť rôznych druhov - Svetlé, Mušketýř, Imperial, Černé a Jubilejní. Objem predaja Pivovaru Krušovice bol v roku 2006 viac ako 700 000 hl a spoločnosť vykázala kladný hospodársky výsledok. Výrobná kapacita pivovaru je 1 mil. hektolitrov s možnosťou ďalšieho rozšírenia. Podiel na domácom trhu predstavuje takmer 3 %.
„Táto akvizícia posilní našu základňu na českom trhu a zároveň poskytuje vynikajúcu príležitosť na intenzívny rast. Značka Krušovice je veľmi populárna medzi domácimi konzumentmi a sme presvedčení, že pri vhodných investíciách má táto značka významný potenciál rastu. Okrem toho, plánujeme ďalej zlepšovať pozície značky Krušovice v oblasti exportu. Chceme využiť jej dobré meno predovšetkým v krajinách strednej a východnej Európy. Taktiež blízkosť pivovaru k Prahe predstavuje potenciál ďalšieho rastu pre značku Heineken,“ komentoval Nico Nusmeier, prezident spoločnosti Heineken pre Strednú a Východnú Európu.
Heineken v súčasnosti vlastní v ČR spoločnosť Starobrno, s výrobnými kapacitami v Brne a Znojme. Pivovar varí pivo značiek Starobrno, Hostan a Zlatý Bažant a dováža značku Heineken. Podiel spoločnosti Starobrno na domácom trhu predstavuje viac ako 5 %.
Český pivný trh, jeden z najvýznamnejších a najviac vyhľadávaných trhov, je už viac rokov stabilný. Ročná spotreba piva je v súčasnosti odhadovaná na 16 mil. hektolitrov. V roku 2006, bola priemerná spotreba piva na jedného obyvateľa za rok 159 litrov, čo zaraďuje Českú republiku na prvé miesta na svete.
Očakáva sa, že transakcia financovaná z vlastných finančných zdrojov, prinesie zvýšenie tržieb v roku 2008 a zároveň zvýšenie hodnoty v roku 2010. Navrhovaná akvizícia bude predložená príslušným úradom na schválenie a očakávaný termín ukončenia je 1. september 2007. Hodnota akvizície nebola zverejnená.
Kráľovský Pivovar Krušovice, založený v roku 1517, sa nachádza približne 70 km západne od Prahy a zamestnáva 300 zamestnancov. Portfólio spoločnosti je zastúpené v prémiovom segmente trhu. Kľúčovou je značka Krušovice, jedna z najstarších českých pivných značiek, ktorá má päť rôznych druhov - Svetlé, Mušketýř, Imperial, Černé a Jubilejní. Objem predaja Pivovaru Krušovice bol v roku 2006 viac ako 700 000 hl a spoločnosť vykázala kladný hospodársky výsledok. Výrobná kapacita pivovaru je 1 mil. hektolitrov s možnosťou ďalšieho rozšírenia. Podiel na domácom trhu predstavuje takmer 3 %.
„Táto akvizícia posilní našu základňu na českom trhu a zároveň poskytuje vynikajúcu príležitosť na intenzívny rast. Značka Krušovice je veľmi populárna medzi domácimi konzumentmi a sme presvedčení, že pri vhodných investíciách má táto značka významný potenciál rastu. Okrem toho, plánujeme ďalej zlepšovať pozície značky Krušovice v oblasti exportu. Chceme využiť jej dobré meno predovšetkým v krajinách strednej a východnej Európy. Taktiež blízkosť pivovaru k Prahe predstavuje potenciál ďalšieho rastu pre značku Heineken,“ komentoval Nico Nusmeier, prezident spoločnosti Heineken pre Strednú a Východnú Európu.
Heineken v súčasnosti vlastní v ČR spoločnosť Starobrno, s výrobnými kapacitami v Brne a Znojme. Pivovar varí pivo značiek Starobrno, Hostan a Zlatý Bažant a dováža značku Heineken. Podiel spoločnosti Starobrno na domácom trhu predstavuje viac ako 5 %.
Český pivný trh, jeden z najvýznamnejších a najviac vyhľadávaných trhov, je už viac rokov stabilný. Ročná spotreba piva je v súčasnosti odhadovaná na 16 mil. hektolitrov. V roku 2006, bola priemerná spotreba piva na jedného obyvateľa za rok 159 litrov, čo zaraďuje Českú republiku na prvé miesta na svete.
15.6.2007 16:35 | Michal Wagner
[Zdroj: Heineken Slovensko]