KamNaPIVO.sk v roku 2007
KamNaPIVO.sk má za sebou ďalší rok existencie, preto sa pokúsime aspoň krátko zhodnotiť, aký bol pre nás rok 2007.
Na úvod niekoľko štatistických údajov o návštevnosti. Bez posledného decembrového dňa sme za celý rok dosiahli 9 269 227 zobrazení našich stránok pri 1 215 864 návštevách. Jeden návštevník si teda na našom portáli v priemere otvoril bezmála 8 stránok (presne 7,62). Z pohľadu návštevnosti bol najvydarenejší mesiac november (910 900 zobrazení, 111 767 návštev), "najchudobnejším" bol tradične letný mesiac júl (648 143 zobrazení, 90 903 návštev), kedy si aj my radšej sadneme k dobre chladenému pivku.
Naším najúspešnejším dňom bola streda 19.12.2007, kedy sme dosiahli 64 534 zobrazení pri 5 920 návštevníkoch.
Medzi článkami (editormi KamNaPIVO.sk nazývané úvodníky) sa najväčšej priazni tešili v minulom roku tie, ktoré sa venovali pivným špecialitám. Najčítanejší článok bol venovaný Hermelínu, druhý najčítanejší bol o utopencoch. Úspechu sa tešili aj reportáže z Bulharska, Chorvátska, zaujali aj viaceré pivné novinky, napríklad príchod Kelta desiatky na trh. Návštevníci sa tiež zaujímali o nové vedenie spoločnosti Pivovary Topvar a reportáž k dňu otvorených dverí v pivovare Šariš.
Najväčsí zaájem je o centrá Bratislavy a Košíc, nasledované sú mestom Žilina. Medzi oblasťami, ktoré nemajú geografickú spojitosť suverénne vedie zoznam podnikov s Peknými čašníčkami (ak poznáte pekné čašníčky, uvítame Vaše príspevky :-) ).
Z pohľadu počtu návštevníkov sa najúspešnejším za rok 2007 stal košický Rodeo club (11 657), nasledovaný barom Coyote Ugly (10 555) a Klubom 80 (9 994). Najvyšší počet zobrazení zaznameli podniky so silným komunitným zázemím Morca cafe (142 674), druhé miesto v tomto ukazovateli dosiahol Angel's pub (63 356) a tretí skončil Guinness pub (50 672).
Návštevníci využili vyhľadávanie celkovo 356 603 krát. V prípade, že vynecháme vyhľadávanie podľa geografického názvu (Poprad, Trnava a pod.), tak sa najvyhľadávanejším slovom stal výraz "u kelta", často bolo využívané aj výrazy "pizza", "bowling", z pivných značiek bol najfrekventovanejším "bernard".
So zvýšenou návštevnosťou súvisí aj vysoký a stále sa zvyšujúci počet podnikov. K dnešnému dňu evidujeme 5 562 aktívnych podnikov (nie sú započítaná zatvorené a zrušené, inak by bolo číslo o dosť vyššie). Počet fotografií vzrástol na 19 038, pričom už 3 907 podnikov má aspoň jednu fotografiu.
Portál prešiel počas roka viacerými zmenami, spomenieme aspoň tie viditelnejšie. Aj keď partnerský web www.KamNaKAVU.sk bol spustený ešte koncom minulého roka, na náročnú cestu postupného odlišovania sa vydal až v roku 2007. Postupne pribudla ponuka kávy v niekoľkých stovkách podnikov, zrodilo sa niekoľko úvodníkov. Od nasledujúceho roku si sľubujeme ďalšie zlepšenia. V prípade, že sa chcete podielať na rozvoji kávového portálu, uvítame Vaše návrhy, ale aj otázky. Stačí využiť napr. kontaktný formulár.
Letného dňa 11. júna sme privítali v rodine webov najmladší: www.KamNaLETO.sk. Je síce zatiaľ len miestom, na ktorom si môžete nájsť ubytovanie na Slovensku, v prípade priaznivých okolností tu v budúcnosti plánujeme tipy na dovolenku, hodnotenia aquaparkov, kúpalísk, tipy na zaujímavé miesta (atrakcie, historické pamiatky, netradičné miesta) s osobnými postrehmi. Na www.KamNaZIMU.sk zase hodnotenia lyžiarskych stredísk.
Začiatkom septembra po dlhej diskusii aj s mnohými návštevníkmi, prešla výraznými úpravami úvodná stránka www.KamNaPIVO.sk. Ubrali sme sa cestou zvýraznenia grafických prvkov, počet informácií, ktorých tu bolo pomerne veľa sa znížil. Je ich možné nájsť na jednotlivých podstránkach. Opisy podnikov bolo tematicky rozdelené do niekoľkých častí (opis, pivo, káva, jedlo, víno a pod.). V októbri pribudlo upravené regionálne členenie, upravený bol aj design regionálnych stránok. Samozrejme, množstvo drobných menej viditeľných a "neviditeľných" zmien. Na týchto zmenách sa aktívne podieľala aj naša pôvabná editorka Jarka.
Zo života editorov je dobré spomenúť opäť aspoň niektoré udalosti. Po prvýkrát sme sa (najmä vďaka nášmu šéfeditorovi Ľubošovi) v júni dostali na exkurziu do minipivovaru vo sv. Jure. Aj počas tohto roku sa podarilo navštíviť viaceré z našich minipivovarov. Zúčastnili sme sa tradičného podujatia - Trnavská trinástka, ktoré bolo tento rok sprevádzané rekordnou účasťou návštevníkov, len škoda, že nie rekordnou účasťou editorov.
Na podujatia tradične bohatý jún bol neodmysliteľne spojený aj s festivalom Junifest 2007. Nevynechali sme ani ďalšie domáce podujatia a niektorí z nás sa zúčastnili aj na dni otvorených dverí pivovarov Šariš, Topvar, banskobystrického pivovaru a na Tapifeste. Tak isto nemôžeme nespomenúť účasť na najväčšom letnom festivale Bažant Pohoda 2007, kde sme sa osviežili vďaka dobre chladeným pivám z portfólia spoločnosti Heineken Slovensko a.s.
O svoje pivné skúsenosti z Krku a Makarskej v Chorvátsku sa s nami podelil náš vzor, editor Peter Bognár, familiárne prezývaný Bobo, alebo košický rekordér. Spostredkoval nám tiež svoje dojmy z návštevy vo viedeňských minipivovaroch 7 Stern brau, 1516 Brewing Company a Wieden brau. V tom prvom spomenutom pomáha variť pivo náš dobrý známy, sládek Kájo Svozil. Tieto úvodníky spolu s dovolenkovými zároveň prehlasujeme za top úvodníky vytvorené editormi za rok 2007.
Veľmi pekným úvodníkom s opisom pivných skúseností z Bulharska prispel Jano a podobne z Chorvátska aj náš developer a zakladateľ Marek.
V minulom roku sa podarilo uskutočniť aj niekoľko výletov, ktorých cieľom je zapísať a ohodnotiť podniky v častiach Slovenska, v ktorých nemáme spolupracovníkov - editorov, eventuálne je potrebná aktualizácia, preverenie niektorého podniku. Náš editor Bobo má za cieľ navštíviť najsevernejšie, najjužnejšie, najvýchodnejšie, najzápadnejšie, najnižšie položené a najvyššie položené miesto na Slovensku, kde sa čapuje pivo. Po dosiahnutí tohto cieľa (ktorému už nechýba veľa), Vás budeme informovať! :-)
Misow s Andrejom mapovali okrem iného aj na bratislavkých Zlatých Pieskoch, vo Veľkom Mederi, v Novom Meste nad Váhom, v Trenčíne,v Poprade a v Nových Zámkoch.
Vďaka za menej viditeľnú, ale nezastupiteľnú prácu patrí najmä Marekovi, ktorý nás portál udržuje pri živote, stará sa o server, design aj funkčnosť stránky. Podobne menej viditeľnú a o to dôležitejšiu prácu odvádza Misow, ktorý komunikuje s obchodnými partnermi, majiteľmi podnikov, návštevníkmi a projektuje naše obchodné záujmy. ;-)
Radi by sme tiež spomenuli chvályhodnú aktivitu majiteľa pivovaru Kaltenecker z Rožňavy p. Ladislava Kovácsa, ktorý okrem neustálehp spestrovania ponuky na pivnom trhu založil pivný klub, v rámci ktorého bola zorganizovaná spomienka na americkú pivnú legendu Michaela Jacksona. To bol aj dôvod, prečo sme si práve Rožnavu vybrali za miesto oslavy 5. narodenín portálu KamNaPIVO.sk, ktorých sa síce niektorí naši stabilní členovia z najrôznejších dôvodov nezúčastnili, ale na druhej strane sme sa mohli tešiť z účasti našich stredoslovenských editorov Dušana a Sveťa a tiež viacerých priateľov a známych.
Kaltenecker Weizen - 1. pšeničné pivo v histórii uvarené na Slovensku
Na záver roka sme si užili aj svojich 5 minút slávy, presnejšie Marek a Misow, keď sme sa dostali do online aj tlačenej verzie denníka SME.