Kampaň: Poctivé pivo Smädný mních
V apríli odštartovala nová imidžová kampaň pre značku piva Smädný mních. Televízny spot zobrazuje mníchov - ikony značky v prostredí stredovekého trhu. Príbeh spotu uzatvára múdrosť, že piť poctivé pivo nie je hriech. Súčasťou kampane je printová inzercia, ktorá komunikuje 1,5 litrové PET balenie Smädného mnícha.
Spot nakrútila agentúra s režisérom Michaelom Baumbruckom v rumunských Castel Film Studios neďaleko Bukurešti. Tento moderný komplex filmových ateliérov s hotovou stavbou stredovekých kulís poskytol ideálne podmienky pre nakrútenie dobových scén spotu.
V máji 2009 vyhlásili Pivovary Topvar tender na dlhodobý komunikačný koncept značky Smädný mních, úlohou agentúr bolo spolu vytvoriť nový pozicioning značky a následne vysokú pasívnu znalosť značky pretaviť do reálnej skúsenosti pivárov (trial).
V tendri zvíťazila agentúra MUW Saatchi & Saatchi, ktorá ponúkla koncept Poctivé pivo pre poctivých ľudí, v ktorej značku prezentuje jej vlastná ikona - dobrácky mních.
Kreatívny riaditeľ Rasťo Michalik vysvetľuje dôvody, prečo agentúra nešla v hľadaní ústredného motívu kampane ďaleko: "Je výnimočné, ak má značka svoj príbeh tak jasne zosobnený na každom svojom balení. Mních je silnou ikonou, ktorú ľudia prirodzene akceptujú a veľmi dobre poznajú. Je pilierom tejto značky a umožňuje nám vyjadriť všetko podstatné, čo o nej chceme rozprávať."
Prvú komunikačnú aktivitu - outdoorovú kampaň s headlinom Chvála poctivému pivu - agentúra realizovala na jeseň 2009.
Smädný mních, domáca značka spoločnosti Pivovary Topvar, je na našom trhu od roku 1993. Táto tradičná značka si dlhodobo udržuje pozíciu obľúbeného piva, ťažisko predaja je v maloobchodnom predajnom kanáli. A to aj napriek absencii významnejšej komunikačnej podpory. Hlavnou devízou značky je popri priaznivej cene kvalita a chuť docielená kvalitnými surovinami a tradičnou jednoduchou metódou varenia.
Spotrebiteľov, ktorí si vyberajú značku Smädný mních, môžeme charakterizovať nasledovnou typológiou: muž vo veku 35 rokov a viac, s nižším príjmom, žije jednoduchý život, s ktorým je spokojný. Poctivo pracuje, ale prioritou je preňho súkromný život s vlastnou rodinou. Jednoduchý kolobeh svojho života nepociťuje negatívne, stabilita je preňho hodnotou. Pivo patrí k jeho domácim rituálom po návrate z práce.
Vizuály kampane Poctivé pivo Smädný mních:
TV spot
Billboard:
Vizuál kampane z jesene 2009 s headlinom Chvála poctivému pivu: