Najlepšie slovenské pivá varia v Hurbanove
Najlepšie slovenské pivá varia v Hurbanove. Také sú závery hodnotiacich komisií v súťaži o najlepšie slovenské fľaškové pivo - Slovenská pivná korunka 2007.
Až 7 z 9 ocenení získali značky z portfólia spoločnosti Heineken Slovensko, a. s., ktorej sídlom je Hurbanovo. Tohtoročné korunky odovzdá minister pôdohospodárstva SR Miroslav Jureňa 18. augusta na medzinárodnom veľtrhu Agrokomplex v Nitre.
Manažér pre vonkajšie vzťahy a. s. Heineken Slovensko Roman Krajniak ďalej informoval, že v 2. ročníku profesionálnej degustácie skompletizovalo pivo Zlatý Bažant zbierku pivných koruniek ziskom striebornej a dvoch bronzových. Striebornú Slovenskú pivnú korunku získal Zlatý bažant v kategórii tmavé pivá (stupňovitosť do 12 %) a bronzové v kategóriách svetlé pivá (stupňovitosť do 10 % a 12 %).
"Absolútnym víťazom Slovenskej pivnej korunky 2007 je najpredávanejšie pivo na Slovensku - Corgoň, ktorý zvíťazil vo všetkých troch sledovaných kategóriách. Zlaté korunky si teda odniesol v kategóriách svetlé pivá (stupňovitosť do 10 % aj 12 %) a tmavé pivá (stupňovitosť do 12 %) a potvrdil tak vysokú kvalitu tradičných slovenských pív vyrábaných v hurbanovskom pivovare," konštatoval Krajniak.
Tohtoročná novinka, Kelt výčapná desiatka, už v prvom roku svojho pôsobenia na trhu SR presvedčila hodnotiace komisie a zo súťaže si odnáša Striebornú pivnú korunku v kategórii svetlé pivá (stupňovitosť do 10 %).
Súťaž o najlepšie slovenské fľaškové pivo - Slovenská pivná korunka 2007 vyhlásilo Slovenské združenie výrobcov piva a sladu (SZVPS). Cieľom anonymnej degustácie fľaškových pív bolo nájsť najkvalitnejšie slovenské pivá. Do súťaže sa mohli zapojiť slovenskí výrobcovia piva - členovia SZVPS a prihlásiť tak svoje originálne značky. Na súťažnej degustácii sa zúčastnilo 33 vzoriek pív v troch kategóriách. Na základe komisionálneho senzorického hodnotenia vyhodnotili tri najlepšie pivá v každej kategórii. Súťažilo sa v troch kategóriách, išlo o svetlé pivá (stupňovitosť do 10 %), svetlé pivá (stupňovitosť do 12 %) a tmavé pivá (stupňovitosť do 12 %).
Odborná anonymná degustácia sa uskutočnila 8. augusta 2007 v Štátnom veterinárnom a potravinovom ústave v Bratislave. Zmyslové hodnotenie súťažných vzoriek vykonávali dve od seba nezávislé komisie. Okrem už spomenutých inštitúcií súťaž spoluorganizovali Štátna veterinárna a potravinová správa (ŠVPS) SR a Fakulta chemickej a potravinárskej technológie STU.
Spoločnosť Heineken Slovensko je viac ako 10 rokov lídrom na pivnom trhu SR so stabilným trhovým podielom nad 40 %. Je súčasťou jednej z najväčších pivovarníckych skupín na svete - Heineken N.V. Spolu so značkou Heineken, vlajkovou loďou portfólia spoločnosti, Heineken v SR predáva niekoľko silných domácich značiek, Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt, Martiner a Gemer, ako i niektoré známe zahraničné značky, Starobrno a Desperados.
Okrem investícií do pivovaru, Heineken vybudoval v Hurbanove aj najväčšiu sladovňu v strednej a východnej Európe. Investície prevýšili sumu 5 miliárd Sk, čo bolo asi 70 % celkových investícií v odvetví. Heineken Slovensko patrí podľa Trend Top 2006 medzi najväčšie spoločnosti v potravinárskom odvetví.