Netradičná reklamná kampaň Steinu
Možno aj Vás zaujala netradičná forma reklamnej kampane spoločnosti Stein, a. s., ktorú ste mohli vidieť na billboardoch, počuť v rádii a teraz aj vidieť v televízii. Radi by sme Vám priblížili, ako táto kampaň vznikala a prečo sa vlastne Stein rozhodol práve pre túto formu. Prinášame Vám rozhovor s PR manažérou spoločnosti Stein, a. s. Petrou Červinkovou.
• Ako vznikla myšlienka netradičnej komunikácie Steinu, ktorý využíva aj pesničku?
Vznikla v mojej hlave na káve v jednom nákupnom centre. Dlho som sa nútila rozmýšlať ako originálne spropagovať našu značku, keď však veľmi chcete, vtedy akurát myšlienka nepríde a teda prišla úplne spontánne, pri kávičke s kamarátkou, keď sme sa bavili na tému hudba a videoklipy.
• Aké možnosti ste zvažovali?
V podstate som v tom mala hneď jasno, vedela som presne, čo chcem. Nosná bola skladba v podaní známych umelcov a k tomu aj natočenie videoklipu. Pri tom to chcelo komunikovať s nejakým sloganom a tvárami umelcov. Slogan mal byť zároveň aj názvom singlu, aby to ľudia hneď pochopili a začali si to spájať.
Nakoniec to potrebovalo len schválenie nášho predstavenstva, ktoré bolo myšlienkou fascinované a napriek závrate pri predložení celkových nákladov mi dalo dôveru a projekt sa naštartoval.
Následne sme začali rozmýšlať o obsadení umelcov, o hudobnom štýle skladby, o jej texte, scenári k videoklipu a o vizuále billboardov.
• Čo bolo pre vás rozhodujúcim motivátorom pre uvedenie netradičnej kampane a na základe čoho ste sa rozhodovali – napr. prieskumy vnímania značky v spojení s hudbou a pod.?
Bol to asi fakt, že nikto tu ešte takú myšlienku nemal ani ju nerealizoval. Pred očami vám už potom chodia rôzne útržky z toho, ako by celá kampaň mohla vyzerať a vy máte na dosah veľkú šancu urobiť niečo, čo je originálne, zábavné a atraktívne zároveň, niečo čo značku značne posunie a vzbudí ohlas.
Prieskumy neboli, my dávno poznáme našu pozíciu na trhu a našich spotrebiteľov, interné štatistiky bohato stačia k rozhodnutiu o niečom takomto.
Vsadili sme na umelcov, ktorí sú kvalitní, sympatickí a v neposlednom rade sexi. Dara je v kurze a všetko, čo za sebou necháva je profesionálne, trendy a úspešné. Robo je okrem fešáka a lámača ženských sŕdc, jeden z mála mužov na Slovenskej hudobnej scéne, ktorí robia R´n´B, to sme my potrebovali. My sme si totiž zaumienili urobiť letný hit, ktorý sa zapáči širokému spektru ľudí, rôznym vekovým kategóriám, rôznym životným štýlom, ľuďom rôznych kultúr, farby pleti a postavenia v spoločnosti. Cieľom je, aby si ho ľudia obľúbili, pospevovali, pohupovali sa pri ňom a zároveň sa naladili na atmosféru leta – slnko, dovolenka, dať si pohár dobre vychladeného piva.
• S ktorou reklamnou agentúrou ste spolupracovali?
Oslovila som konatela Croissy Studia, Roberta Tkáčika, s ktorým som už raz spolupracovala na jednom evente. Nechcela som oslovovať veľké agentúry, ktoré sa na Slovensku pretekajú o popredné miesta v rebríčku úspešnosti, pretože by to boli pravdepodobne nekresťanské peniaze, ktoré by za realizáciu tohto projektu požadovali. P. Tkáčik má skúsenosti z hudobnej branže, myšlienka ho nadchla natoľko, že sa ponoril do celého projektu ako keby bol zamestnancom Steinu a to ma naozaj fascinovalo.
• Prečo ste sa rozhodli práve pre Daru a Roba? (zvažovali ste aj iné možnosti?)
Práve pre ich profesionalitu – sú to stálice v hudobnom priemysle, pre ich hudobný štýl, image a prístup k značke. Roba sme mali vytipovaného hneď na začiatku a po prvom rokovaní s ním, sme sa dohodli. Prišiel na rad výber speváčky a jednoznačne nás všetko viedlo k Dare. Rokovania však boli náročnejšie, aj keď ju projekt nadchol, Dara je stále veľmi zaneprázdnená a v tých dňoch bola o to viac, že pripravovala svoj nový album D1 plus natáčanie nákupnej horúčky, vystúpenia a podobné aktivity. Priznám, že aj z našej strany nastali obavy, aby projekt neposunula na vedľajšiu koľaj, ale Dara je ťažká profesionálka a singel CHUŤ SI ŤA NÁJDE zaradila na svoj album na tretie miesto. Jej rozsah v tvorbe je obdivuhodný a považujem ju za „slovenskú Madonnu “.
• Aké konkrétne marketingové a komunikačné ciele spájate s touto kampaňou? (myslím aj s dosahom na predaj aj na vnímanie značky...)
Jednoznačne chceme byť s našou značkou štýloví a chceme sa stať obľúbení pre všetkých. Nechceme však produkt vnucovať násilným spôsobom, chceme aby sa s nami ľudia zabávali, relaxovali a užívali si. Ľudia našu značku vnímajú veľmi pozitívne, pivo im chutí, dokonca mám pocit, že sa s nami tešia z rôznych kamapní, súťaží, či účastí na eventoch. Minulosť je pochovaná a nemá význam ju znovu rozpytvávať.
Napriek tomu, že ako jediný pivovar na Slovensku máme v predaji index nad 1,0 voči minulému roku, prirodzene chceme aj prostredníctvom tejto kampane objem ešte zvýšiť, kto by nechcel...
Moja osobná predstava a túžba zároveň, je začať udávať krok ostatným a to nielen konkurencii ale aj spoločnostiam pôsobiacim na úplne iných trhoch, samozrejme výhradne týkajúc sa marketingu a zároveň dokázať, že malý regionálny pivovar vie na trhu poriadne zamiešať karty.
• Čo sa týka samotného singla a tiež videoklipu – do akej miery ste mali možnosť ich pripomienkovat? Kto sú autori? Kto prišiel s nápadom spájania rôznorodých ľudí ako v klipe tak v súvislosti so značkou Stein?
Pripomienkovať som mala možnosť v plnej miere, preto som aj oslovila len jedného človeka a tvorili sme v podstate spolu, aj kvôli tomuto som myšlienku nepoložila reklamke na stôl s tým, že mi o pol roka dajú finálnu podobu projektu.
Veľakrát sme museli robiť kompromisy, ale je dobré keď sú názory rozdielne, dokáže to myšlienku posilniť a skvalitniť.
Autormi hudby sú Dara Rolins a Jan Kleník, autormi textu sú Dara Rolins a jej sestra JanaRolincová – Hádlová, interpretmi sú už spomínaní Dara a Robo.
Scenár pre videoklip pripravila Kristína Farkašová.
Tu si môžete stiahnuť TEXT PIESNE a REKLAMU vo formáte mp3.