Úspešný 1. polrok spoločnosti Heineken Slovensko
Najväčšia slovenská pivovarnícka spoločnosť Heineken Slovensko, a.s. zaznamenala svoje najlepšie polročné hospodárske výsledky od roku 2002. Odbyt piva spoločnosti vzrástol o viac ako 10% a prekročil hranicu 875 000 hektolitrov, zatiaľ čo celkový trh s pivom za rovnaké obdobie stúpol o 6%. V každom z prvých šiestich mesiacov roku 2007 spoločnosť Heineken Slovensko zvyšovala svoj trhový podiel, ktorý ku koncu prvého polroku dosiahol 41,5%.
Už niekoľko rokov slovenský pivovarnícky priemysel a s ním ani spoločnosť Heineken Slovensko neprinášali pozitívne správy o vývoji na trhu s pivom. Napriek tomu, už v druhom polroku 2006 vývoj na trhu naznačoval tendenciu k stabilizácii. Prvých šesť mesiacov 2007 potvrdzuje zlom negatívneho trendu z posledných rokov a celkový trh s pivom na Slovensku vzrástol o 6%.
Dôležitými faktormi, ktoré prispeli k tomuto obratu boli nárast trhových investícií vedúcej pivovarníckej spoločnosti Heineken Slovensko a jej aktivita v oblasti uvádzania nových produktov a inovácií na trh. Čiastočne sa pod tento obrat podpísalo aj priaznivé počasie.
"Minulý rok sme sa rozhodli, že vynaložíme maximálne úsilie, aby sme zastavili negatívny vývoj a oživili slovenský pivný trh. Boli sme presvedčení, že uskutočniť zmeny nie je možné pri zachovaní rovnakých, starých postupov. Verili sme, a veríme, že iba aktívnejší prístup a investície do trhu môžu priniesť obrat vo vývoji, a tým aj opätovný rast nášho odvetvia. Som spokojný, že naše výsledky za prvých šesť mesiacov dokazujú, že vďaka intenzívnemu úsiliu celej spoločnosti a každého zamestnanca sa blížime k naplneniu našich cieľov. Uvádzanie nových produktov na trh a efektívna marketingová podpora sú kľúčovými faktormi zlepšenia našich výkonov. Výsledkom snaženia je náš dvojciferný rast. V tejto aktivite budeme pokračovať, pretože sme presvedčení, že si tým zabezpečíme solídnu platformu, na ktorej budeme dosahovať rast aj v budúcnosti" povedal Dimitar Alexiev, generálny riaditeľ Heineken Slovensko.
Za prvých šesť mesiacov tohto roku priniesla vedúca pivovarnícka spoločnosť Heineken Slovensko na trh sériu noviniek, ktoré udali nový trend na slovenskom trhu. Začalo sa to vo februári 2007, uvedením nového typu fliaš pre značku Corgoň a následne ďalšie štyri značky. V marci nasledovalo úspešné uvedenie značky Kelt v segmente 10-stupňových pív. Len nedávno spoločnosť uvedením novej Maxi fľaše Corgoň vytvorila úplne nový obalový segment na trhu. Vlajková loď portfólia spoločnosti, značka Heineken, pokračuje vo výraznom náraste, ktorý zaznamenáva od svojho znovu uvedenia na trh v roku 2006. V neposlednom rade sa spustila aj nová komunikácia, ktorá podporuje imidž najtrendovejšej slovenskej značky Zlatý Bažant.
Tieto intenzívne investície už začali prinášať výsledky:
– Heineken Slovensko je nesporný líder na trhu, ktorého trhový podiel narastal v každom z prvých šiestich mesiacov a za prvý polrok 2007 dosiahol 41,5%
– Odbyt spoločnosti Heineken Slovensko za obdobie od januára do júna prekonal celkový rast trhu a vzrástol o viac ako 10%, čo predstavuje viac než 875 000 hektolitrov, čo znamená viac ako 175 miliónov predaných pív za 6 mesiacov.