Topvar v tomto roku plánuje zvýšiť export až o 16 %
http://www.kamnapivo.sk/webtron/page662sk.html
16. júl 2004, 15:40
Štefan NemlahaNajsilnejší slovenský pivovar bez zahraničného vlastníka Topvar, a. s., sa snaží výpadok v domácej spotrebe piva, ktorý nastal po vlaňajšom zavedení vyšších spotrebných daní, aspoň sčasti kompenzovať zintenzívnením exportu. V tomto roku by mal na zahraničných trhoch umiestniť až 28 000 hektolitrov (hl) zlatého moku, čo je približne o 16 % viac než vlani.
Najviac, ako priblížil obchodný riaditeľ spoločnosti Radoslav Lellák, sa na tomto odhadovanom náraste podieľa úspech piva Topvar v Nemecku, ale aj zvyšovanie vývozu do Litvy a Maďarska. "Za prvých päť mesiacov sme v Nemecku predali toľko piva čo za celý vlaňajšok a celoročne predpokladáme až 100-% nárast," konkretizoval. V Poľsku podľa neho pivovar momentálne hľadá obchodného partnera potom, čo mu od vstupu SR do EÚ odpadla povinnosť vybavovania licencií v tejto krajine. Celkovo vyváža Topvar pivo až do 22 krajín, vrátane Kanady, Austrálie alebo Belgicka. Najväčším odberateľom je však tradične "pivárska" Česká republika, kam ročne smeruje do 11 000 hl topoľčianskeho piva.
Napriek úspešnému exportu by mal výpadok v tohtoročnom predaji Topvaru predstavovať asi 5 až 8 %, keď sa z vlaňajších 666 000 hl dostane pravdepodobne len na zhruba 630 000 hl. Okrem vyššej ceny piva, v ktorej sa premieta upravená spotrebná daň, sa na tomto očakávanom vývoji podľa Lelláka podieľa aj tohtoročné studené leto s tým spojenými stratami. Podiel Topvaru na domácom trhu sa však stále drží na približne minuloročnej úrovni a kolíše okolo 14 %. Prepad v predaji piva zaznamenávajú od zavedenia vyšších potrebných daní v auguste minulého roka všetky pivovary na Slovensku, pričom výpadok sa v jednotlivých mesiacoch stále drží na úrovni zhruba 15 %.
Zo sladu, ktorý vyvážajú topoľčianski pivovarníci, sa vyrába pivo v 34 štátoch po celom svete, mimo iného aj v Brazílii, Venezuele, Japonsku, či Angole.
Najviac, ako priblížil obchodný riaditeľ spoločnosti Radoslav Lellák, sa na tomto odhadovanom náraste podieľa úspech piva Topvar v Nemecku, ale aj zvyšovanie vývozu do Litvy a Maďarska. "Za prvých päť mesiacov sme v Nemecku predali toľko piva čo za celý vlaňajšok a celoročne predpokladáme až 100-% nárast," konkretizoval. V Poľsku podľa neho pivovar momentálne hľadá obchodného partnera potom, čo mu od vstupu SR do EÚ odpadla povinnosť vybavovania licencií v tejto krajine. Celkovo vyváža Topvar pivo až do 22 krajín, vrátane Kanady, Austrálie alebo Belgicka. Najväčším odberateľom je však tradične "pivárska" Česká republika, kam ročne smeruje do 11 000 hl topoľčianskeho piva.
Napriek úspešnému exportu by mal výpadok v tohtoročnom predaji Topvaru predstavovať asi 5 až 8 %, keď sa z vlaňajších 666 000 hl dostane pravdepodobne len na zhruba 630 000 hl. Okrem vyššej ceny piva, v ktorej sa premieta upravená spotrebná daň, sa na tomto očakávanom vývoji podľa Lelláka podieľa aj tohtoročné studené leto s tým spojenými stratami. Podiel Topvaru na domácom trhu sa však stále drží na približne minuloročnej úrovni a kolíše okolo 14 %. Prepad v predaji piva zaznamenávajú od zavedenia vyšších potrebných daní v auguste minulého roka všetky pivovary na Slovensku, pričom výpadok sa v jednotlivých mesiacoch stále drží na úrovni zhruba 15 %.
Zo sladu, ktorý vyvážajú topoľčianski pivovarníci, sa vyrába pivo v 34 štátoch po celom svete, mimo iného aj v Brazílii, Venezuele, Japonsku, či Angole.
16.7.2004 15:40 | Štefan Nemlaha