Ruské pivovary asi bez veľkej reklamy
http://www.kamnapivo.sk/webtron/page680sk.html
1. august 2004, 22:15
Štefan NemlahaRuský parlament v sobotu v druhom čítaní schválil zákon, ktorý obmedzuje reklamný čas na pivo. Rádiá ani televízie nesmú vysielať reklamu na pivo od 7.00 do 22.00 hodiny.
Pivo sa v Rusku stáva čoraz populárnejším nápojom, niektorí spotrebitelia mu dokonca začali dávať prednosť pred národným nápojom vodka. Rast spotreby piva však zvyšuje obavy politikov o zdravie konzumentov, pričom reklamy navyše propagujú pivo medzi mladistvými. Zákon však musí ešte prejsť tretím čítaním, kým ho podpíše aj prezident.
Ruský trh s pivom je jeden z najrýchlejšie rastúcich trhov na svete, kde si signifikantný podiel držia zahraničné koncerny. Napríklad dánsky pivovar Carlsberg vlastní s britským podnikom Scottish & Newscastle Plc joint venture s Baltic Beverages Holding, ktorého najväčším aktívom je práve majoritný podiel v najväčšom ruskom pivovare Baltika. Samotný Carlsberg tento týždeň potvrdil, že za vyššie tržby vďačí širšej reklame.
Belgický pivovarnícky gigant Interbrew a indický Sun Group kontrolujú rusko-ukrajinský pivovar Sun Interbrew. Pivovar vlastní v Rusku aj SABMiller Plc, pričom v súčasnosti hľadá možnosť ďalších akvizícií. Po príležitosti rozšíriť svoju prítomnosť na ruskom trhu sa v súčasnosti obzerá aj Heineken.
Pivo sa v Rusku stáva čoraz populárnejším nápojom, niektorí spotrebitelia mu dokonca začali dávať prednosť pred národným nápojom vodka. Rast spotreby piva však zvyšuje obavy politikov o zdravie konzumentov, pričom reklamy navyše propagujú pivo medzi mladistvými. Zákon však musí ešte prejsť tretím čítaním, kým ho podpíše aj prezident.
Ruský trh s pivom je jeden z najrýchlejšie rastúcich trhov na svete, kde si signifikantný podiel držia zahraničné koncerny. Napríklad dánsky pivovar Carlsberg vlastní s britským podnikom Scottish & Newscastle Plc joint venture s Baltic Beverages Holding, ktorého najväčším aktívom je práve majoritný podiel v najväčšom ruskom pivovare Baltika. Samotný Carlsberg tento týždeň potvrdil, že za vyššie tržby vďačí širšej reklame.
Belgický pivovarnícky gigant Interbrew a indický Sun Group kontrolujú rusko-ukrajinský pivovar Sun Interbrew. Pivovar vlastní v Rusku aj SABMiller Plc, pričom v súčasnosti hľadá možnosť ďalších akvizícií. Po príležitosti rozšíriť svoju prítomnosť na ruskom trhu sa v súčasnosti obzerá aj Heineken.
1.8.2004 22:15 | Štefan Nemlaha