Ruský parlament schválil prísny zákon o pivnej reklame
http://www.kamnapivo.sk/webtron/page682sk.html
10. august 2004, 14:20
Štefan NemlahaNový zákon o reklame na pivo odsúhlasila horná komora ruského parlamentu. Norma zavádza jedny z najprísnejších obmedzení na reklamu tohto produktu v Európe.
Na základe zákona výrobcovia piva nebudú môcť propagovať svoje produkty v TV a rozhlase medzi 07.00 h a 22.00 h. V iných vysielacích časoch tieto reklamné spoty nebudú môcť znázorňovať ľudí, zvieratá alebo kreslené postavičky alebo naznačovať súvis medzi pivom a spoločenským alebo športovým úspechom. Zadávatelia reklamy tiež nemôžu udávať, že nápoj uhasí smäd.
potrebuje na nadobudnutie platnosti a účinnosti len podpis prezidenta Vladimira Putina.
Opatrenia odrážajú narastajúce obavy ohľadom alkoholizmu a chuligánstva ruskej mládeže. Zároveň podčiarkuje obrovský vplyv, ktorý má prezident-abstinent na krajinu, ktorej láska k vodke je legendárna.
Počas existencie Sovietskeho zväzu sa milovníci piva museli vyrovnať s dlhými radmi v predajniach, prázdnymi policami, malým výberom a slabou kvalitou ich obľúbeného nápoja. Počas uplynulého desaťročia sa však obľúbenosť piva v Rusku zvýšila. Vodky, ktorá je lacnejšia a je alkoholickejšia, sa predáva stále viac, no nárast predaja piva stúpa v dvojciferných hodnotách.
Zákonodarcovia obvinili výrobcov piva, že sa snažia zvábiť mladých ľudí svojimi sexi reklamami, ktoré často zaplavujú éter v najsledovanejšom čase. Reklama na vodku a ostatný tvrdý alkohol je v TV zakázaná. V printových médiách ale môže používať aj obrázky ľudí, ak sú starší ako 35 rokov.
Ruský zväz pivovarníkov varoval, že nové zákazy podkopú sponzorstvo pivovarov pre televízne športové prenosy. Pivovary sú totiž jednými z hlavných sponzorov, a to nielen športových podujatí, ale v niektorých prípadoch aj samotných tímov.
Predseda Rady federácie Sergej Mironov predtým bez ďalších podrobností vyhlásil, že senátori s najväčšou pravdepodobnosťou navrhnú na jeseň niektoré dodatky k zákonu, aby sa nezmenšila terajšia úroveň finančnej podpory pre šport.
Na základe zákona výrobcovia piva nebudú môcť propagovať svoje produkty v TV a rozhlase medzi 07.00 h a 22.00 h. V iných vysielacích časoch tieto reklamné spoty nebudú môcť znázorňovať ľudí, zvieratá alebo kreslené postavičky alebo naznačovať súvis medzi pivom a spoločenským alebo športovým úspechom. Zadávatelia reklamy tiež nemôžu udávať, že nápoj uhasí smäd.
potrebuje na nadobudnutie platnosti a účinnosti len podpis prezidenta Vladimira Putina.
Opatrenia odrážajú narastajúce obavy ohľadom alkoholizmu a chuligánstva ruskej mládeže. Zároveň podčiarkuje obrovský vplyv, ktorý má prezident-abstinent na krajinu, ktorej láska k vodke je legendárna.
Počas existencie Sovietskeho zväzu sa milovníci piva museli vyrovnať s dlhými radmi v predajniach, prázdnymi policami, malým výberom a slabou kvalitou ich obľúbeného nápoja. Počas uplynulého desaťročia sa však obľúbenosť piva v Rusku zvýšila. Vodky, ktorá je lacnejšia a je alkoholickejšia, sa predáva stále viac, no nárast predaja piva stúpa v dvojciferných hodnotách.
Zákonodarcovia obvinili výrobcov piva, že sa snažia zvábiť mladých ľudí svojimi sexi reklamami, ktoré často zaplavujú éter v najsledovanejšom čase. Reklama na vodku a ostatný tvrdý alkohol je v TV zakázaná. V printových médiách ale môže používať aj obrázky ľudí, ak sú starší ako 35 rokov.
Ruský zväz pivovarníkov varoval, že nové zákazy podkopú sponzorstvo pivovarov pre televízne športové prenosy. Pivovary sú totiž jednými z hlavných sponzorov, a to nielen športových podujatí, ale v niektorých prípadoch aj samotných tímov.
Predseda Rady federácie Sergej Mironov predtým bez ďalších podrobností vyhlásil, že senátori s najväčšou pravdepodobnosťou navrhnú na jeseň niektoré dodatky k zákonu, aby sa nezmenšila terajšia úroveň finančnej podpory pre šport.
10.8.2004 14:20 | Štefan Nemlaha