Heineken si posilní pozíciu na nemeckom trhu
Štvrtý najväčší svetový pivovarnícky koncern podľa objemu tržieb holandský Heineken si akvizíciou bavorského pivovaru Wuerzburger Hofbraeu posilní pozíciu na nemeckom trhu.
Heineken dnes oznámil akvizíciu v hodnote 34 miliónov eur, čo je v prepočte asi 1,32 miliardy Sk, ktorá mu pomôže vybudovať v južnom Nemecku sieť regionálnych pivovarov. Akvizíciu musí ešte schváliť protimonopolný úrad.
V minulom roku Brau Holding International, spoločný podnik, v ktorom má Heineken 49,9-% podiel, odkúpil nemeckých producentov piva Hopfner a Fuerstliche Fuerstenbergische Brauerei.
Podľa slov hovorkyne Heinekenu zatiaľ nepadlo rozhodnutie, či odstráni akcie nemeckého pivovarníka zo zoznamu akcií obchodovaných na mníchovskej burze cenných papierov.
Hovorkyňa povedala, že kvalita regionálnych značiek, akou je Wuerzburger Hofbraeu, dobre zapadá do stratégie spoločného podniku.
Wuerzburger Hofbraeu je hlavným výrobcom piva v severnom bavorskom regióne Franconia, ročne predá 360 000 hektolitrov piva.
Nemecký trh je nasýtený, cestou k rastu tržieb musí byť spájanie sa a rast cien.
Heineken sa vo svojom úsilí snaží získať podiel na rastúcich trhoch v Rusku a Číne. S ruským gigantom Diageo bude vyrábať a distribuovať svetoznáme čierne pivo Guiness.